Directorul Consiliului National al Educatiei si Invatamantului din cadrul Royal Society, Michael Reiss, este de parere ca excluderea alternativelor religioase fata de explicatiile si notiunile pur stiintifice despre evolutionism si crearea Universului nu sunt numai contraproductive si limitante, ci vor crea conflicte de natura religioasa intre copiii de diferite nominatiuni care invata in cadrul aceleiasi unitati scolare.
“Conform estimarilor noastre, circa un copil din zece vine dintr-o familie cu puternice influente religioase, de precadere musulmane. Personal, predau biologie de peste 20 de ani si experienta imi spune ca repetarea conceptelor evolutioniste unui astfel de copil fara a-i incuraja in acelasi timp deschiderea spre explicatiile oferite in cadrul religiei sale, este un fiasco total. Copilul respectiv va dezvolta o adevarata aversiune catre studiul stiintei in general”, este de parere profesorul Reiss.
Responsabilii britanici se gandesc chiar la dezvoltarea unei noi materii de studiu in care copiii sa decopere notiuni stiintifice explicate din punct de vedere creationist.
“Am ajuns in prezent la o problema complexa, cu conotatii religioase, morale, etice si stiintifice. Pur si simplu nu mai putem declara evolutionismul drept o baza a realitatii scolare din prezent, influenta cercurilor creationiste este din ce in ce mai puternica pe zi ce trece, si ne temem de aparitia tensiunilor si conflictelor pe acesta tema”, declara sub protectia anonimatului un responsabil al invatamantului britanic.
Sursa : The Guardian