Home » D:News » Scoicile gigant, hrana oamenilor preistorici

Scoicile gigant, hrana oamenilor preistorici

Publicat: 01.09.2008
Scoicile de dimensiuni uriase au jucat un rol important in migratia oamenilor preistorici din Africa spre Europa, constituind una dintre resursele principale de hrana ale acestora, anunta cercetatorii germani de la Institutul Alfred-Wegener din orasul Bremerhaven.

Oamenii de stiinta au descoperit petarmul Marii Rosii ramasite fosilizate ale unei specii de scoici aproape disparute, Tridacna costata, specie ai carei reprezentati ating lungimi considerabile (intre 60 de centimetri si 1 metru). Multimea fosilelor si asecarea acestora arata ca scoicile fusesera pescuite si consumate de catre oameni.

„Exista dovezi puternice ca T.costata a reprezentat un prim exemplu de supraexploatare a unei resurse naturale. Faptul ca scoicile din aceasta specie traiesc in apele scazute, le-a facut usor de recoltat pentru oamenii preistorici”, sustine Claudio Richter, unul dintre cercetatorii germani.

Dovezile arheologice arata ca specia T. Costata a suferit un puternic declin incepand de acum 125.000 de ani, ultimul interval dintre doua glaciatiuni, aceeasi perioada pe care oamenii de stiinta o asociaza cu inceputul migratiei oamenilor din Africa spre Europa.

„Aceste moluste au jucat un rol crucial in alimentatia oamenilor preistorici, data fiind si dimensiunea lor. Competitia pentru scoicile uriase, dar si pentru alte resurse de hrana, poate fi chiar motivul expansiunii umane in nord”, concluzioneaza acelasi Richter.

Sursa: FoxNews