Analizand picturile in ocru ale faimoaselor pesteri din Franta, unde desenele oamenilor primitivi s-au conservat cel mai bine, cercetatorii au descoperit ca formatiunile carstice cu cele mai multe picturi erau acele cavitati care prezentau, de asemenea, cea mai buna acustica. Chiar si simplul murmur emis in aceste zone se aseamana foarte mult cu sunetele emise de animalele pictate acolo.
“Oamenii din Paleoliticul superior, responsabili de picturile rupestre, erau foarte interesanti de calitatile acustice si de rezonanta formatiunilor carstice. Mai mult ca sigur ca acei oameni stravechi faceau corelatii intre sunete, picturi si, probabil, primele forme de venerare religioasa” declara Iegor Reznikoff de la Universitatea Paris X din Nanterre, un renumit specialist in primele forme de muzica dezvoltate de oameni.
Pesterile din Lascaux, Franta, ofera, spre exemplu, conditiile perfecte pentru dezvoltarea muzicii alaturi de cea a picturii rupestre. Cercetatorii au mai evidentiat si faptul ca oamenii primitivi foloseau initial sunetele si cantecelea ca pe o forma de ecolocatia umana. Astfel, inainte de a explora parti scufundata in intuneric din pesteri, oamenii Paleoliticului cantau si strigau in directia respectiva, pentru ca pe baza suntelor formate sa deduca relieful carstic al pesterii.
Sursa: Live Science