Potrivit studiului "Impactul publicitatii asupra copiilor", prezentat astazi, la CNA, copiii in varsta de 6 ani sunt cei mai importanti consumatori de reclame, acestia urmarind reclamele pe posturile de televziune. Studiul arata ca, cele mai vizualizate reclame de catre copii sunt cele la produse alimentare , jucarii sucuri, cele mai de succes personaje fiind cele din desene animate.
75% dintre copiii de 6 ani au declarat ca urmaresc publicitatea televizuala, in timp ce copiii de 8 ani sunt cei mai slabi consumatori , doar 62% dintre ei urmarind publicitatea.
La intrebarea "Ce faci cand sunt difuzate reclame la televizor?", 49.5% dintre copiii cu varste de 6-10 ani au declarat ca urmaresc realmente publicitatea, 34.2% schimba programul, iar 11% parasesc camera.
Studiul a aratat, prin confirmarea parintilor, ca, cel putin o data, 72% dintre copiii de 6-10 ani le-au cerut parintilor sa achizitioneze un produs promovat in reclame.
De asemenea, in urma sondajului, se arata ca 32% dintre copii au aflat despre riscul de a ajunge obezi, iar 68% cunosc efectele consumului de zahar si sare, ale consumului de tigari si al alcoolului.
Studiul "impactul publicitatii asupra copiilor" a fost realizat in perioada oct-nov 2007, pe un esalon multistadial, alcatuit din 1530 de persoane, din 111 localitati.
Sursa: Mediafax