Companiile sunt sfatuite sa faca tot ce le sta in putinta pentru a nu-i mai face pe angajati sa creada ca trebuie sa incalce legea pentru a-si duce la indeplinire sarcinile.
Un studiu in care au fost interogati trei sute de directori a aratat ca peste jumatate dintre ei au folosit telefoanele mobile in timp ce conduceau masinile pentru a ajunge la serviciu, iar o cincime dintre acestia au incalcat limita de viteza din cauza grabei. Studiul a mai demonstrat ca 15 la suta au simtit ca trebuie sa comita astfel de infractiuni la volan.
Compania de asigurari Royal & Sun Alliance a facut sondajul in randul directorilor generali, directorilor financiari si altor manageri cu ajutorul Continental Research.
Unul din zece intervievati a afirmat ca nu are alta solutie decat sa dea sau sa primeasca telefoane atunci cand conduce.
"Companiile au o responsabilitate legala de a incuraja cea mai buna ordine pe sosea. De exemplu, folosirea telefonului inseamna incalcarea legii, creste riscul pentru indivizi, alti soferi si pentru companie ca intreg", a afirmat Graham Johnston de la firma Royal & Sun Alliance.
"Cea mai buna solutie trebuie sa includa crearea unei culturi sanatoase a companiei, unde angajatii nu sunt fortati sa riste atunci cand conduc si sunt incurajati sa nu depaseasca limita de viteza sau sa vorbeasca la telefon in trafic", a adaugat Johnston.
Sursa: MEDIAFAX