Un nou cod de conduită la nivelul UE obligă companiile de tehnologie să ia măsuri împotriva incitării la ură

21 01. 2025, 02:00
Sursa foto: Shutterstock

Facebook, X, YouTube și alte companii de tehnologie sunt de acord să ia mai multe măsuri pentru a combate discursurile online care incită la ură. Decizia are loc în cadrul unui cod de conduită actualizat care va fi integrat în normele UE în domeniul tehnologiei, a transmis Comisia Europeană.

Printre ceilalți semnatari ai codului instituit voluntar în mai 2016 se numără Dailymotion, Instagram, Jeuxvideo.com, LinkedIn, Microsoft, Snapchat, Rakuten Viber, TikTok și Twitch, potrivit Reuters.

„În Europa nu există loc pentru ura ilegală, nici offline, nici online. Salut angajamentul părților interesate față de un cod de conduită consolidat în temeiul Digital Services Act (DSA)”, declară Henna Virkkunen, comisarul UE pentru tehnologie.DSA impune companiilor din domeniul tehnologiei să se implice mai mult pentru a combate conținutul ilegal și dăunător de pe platformele lor. Conformitatea cu codul actualizat ar putea avea un impact asupra aplicării legii de către autoritățile de reglementare, au declarat oficialii UE.

Ce măsuri vor lua giganții din tehnologie?

Conform codului revizuit, companiile s-au angajat să permită entităților non-profit sau publice, cu expertiză în domeniul discursului instigator la ură, să monitorizeze modul în care analizează notificările privind discursul instigator la ură și să evalueze cel puțin două treimi din aceste notificări primite de la ele în termen de 24 de ore.

De asemenea, companiile vor lua noi măsuri, cum ar fi folosirea instrumentelor de detectare automată, pentru a reduce discursul instigator la ură pe platformele lor.