Un studiu Halfords dezvăluie că mulți tineri adulți din generația Z angajează profesioniști pentru sarcini simple, scrie Sky News.
Un studiu realizat de retailerul britanic Halfords indică faptul că tinerii din generația Z întâmpină dificultăți în ceea ce privește sarcini de bază, precum schimbarea unui bec sau curățarea mașinii.
Potrivit datelor, aproape un sfert dintre participanți nu știu cum să schimbe un bec, invocând că le este frică să se urce pe scară.
Din cei 2.000 de respondenți, 323 din categoria de vârstă 18-27 de ani au fost analizați în detaliu. Rezultatele arată că unul din cinci ar apela la un profesionist pentru schimbarea unui bec, iar mai puțin de două treimi s-ar simți confortabil să-și curețe singuri mașina. Mulți preferă să ceară ajutorul părinților sau să plătească specialiști pentru astfel de sarcini.
Andy Turbefield, reprezentant Halfords, a declarat că abilitățile practice se pierd în rândul tinerilor, în special în domeniul auto. „Cunoștințele despre întreținerea mașinilor sunt în declin, mulți fiind reticenți să facă chiar și sarcini simple, cum ar fi înlocuirea ștergătoarelor de parbriz”, a explicat el.
Tendința reflectă o preferință tot mai mare pentru externalizarea sarcinilor simple, denumită de Halfords „GOTDIT” – „get others to do it” (apelează la alții să o facă).