Dacă v-ați săturat să vă gândiți ce cadouri să le oferiți tuturor în acest an, chatboții alimentați de inteligența artificială v-ar putea veni în ajutor, informează AP News. Totuși, aceștia nu vor oferi întotdeauna răspunsurile corecte.
În zilele de oferte, multe magazine online au integrat în site-urile lor web chatboți, creați pentru a le oferi cumpărătorilor un serviciu de relații cu clienții îmbunătățit. Unele companii au integrat modele care includ noi tehnologii generative de inteligență artificială, care le permit cumpărătorilor să ceară sfaturi punând întrebări formulate în mod natural, precum: „Care este cea mai bună boxă wireless?”.
Companiile speră ca oamenii să folosească acești chatboți, care sunt denumiți de obicei „asistenți de cumpărături”, ca însoțitori virtuali care îi ajută să descopere sau să compare produse.
Aceștia reprezintă o variantă îmbunătățită a asistenților virtuali care erau disponibili până acum pe unele site-uri de cumpărături online, creați mai ales pentru funcții orientate spre sarcini, cum ar fi ajutarea clienților în localizarea comenzilor online sau returnarea produselor nu au corespuns așteptărilor.
Compania Amazon a declarat că clienții săi au apelat la Rufus, asistentul de cumpărături generativ alimentat cu inteligență artificială pe care l-a lansat în acest an, cu diverse curiozități. Cumpărătorii au pus diverse întrebări legate de produsele dorite, precum dacă o anumită cafetieră este ușor de curățat sau ce recomandări are pentru un joc pentru petrecerea de ziua unui copil.
Rufus, care este disponibil pentru cumpărătorii din SUA și din alte câteva țări, nu este singurul asistent de cumpărături existent. O parte din cumpărătorii Walmart vor avea acces în acest an la un chatbot similar pe care cel mai mare retailer din Statele Unite îl testează la câteva categorii de produse, inclusiv jucării și electronice.
Perplexity AI a lansat pe motorul său de căutare bazat pe inteligență artificială o nouă funcție care vine în ajutorul cumpărătorilor. Aceasta le permite utilizatorilor să pună întrebări de genul: „Care sunt cele mai bune cizme de piele pentru femei?” și apoi să primească rezultate specifice ale produselor care corespund căutării.
Victoria’s Secret, IKEA, Instacart și retailerul canadian Ssense se numără printre companiile care experimentează în prezent cu chatboți, iar unele folosesc chiar tehnologia OpenAI.