Platformele de e-commerce Shein și Temu câștigă teren în vânzarea de jucării, dar se confruntă cu acuzații privind produse contrafăcute pe măsură ce consumatorii caută oferte de sărbători, scrie Reuters.
Platformele de comerț electronic Shein și Temu și-au intensificat eforturile pentru a atrage cumpărători în segmentul jucăriilor, în contextul cumpărăturilor de Black Friday. În timp ce platformele continuă să fie asociate cu produse la prețuri mici, cum ar fi haine și accesorii de uz casnic, categoria jucăriilor a cunoscut o creștere semnificativă a vânzărilor.
Conform firmei de cercetare Circana, piața globală a jucăriilor a generat vânzări de 108,7 miliarde de dolari în 2023. Shein a raportat o creștere cu două cifre a volumului vânzărilor de jucării, iar Temu observă o creștere a căutărilor de produse din această categorie.
Totuși, Amazon, Walmart și Target continuă să domine piața de jucării din SUA, acoperind aproape 70% din vânzări, conform analistului Linda Bolton Weiser. În Europa, un studiu Circana a arătat că 60% dintre tinerii între 18 și 34 de ani au cumpărat jucării de pe platforme precum Temu, Shein sau AliExpress în 2024.
Problemele legate de produse contrafăcute au atras atenția unor producători mari, precum MGA Entertainment, Mattel și Spin Master. Deși aceste companii nu își vând direct produsele pe Shein sau Temu, listele de produse care pretind a fi autentice au fost identificate pe ambele platforme.
Atât Shein, cât și Temu au declarat că au politici stricte împotriva produselor contrafăcute. Spre exemplu, Temu a eliminat recent articole suspectate de a fi încălcat drepturile de proprietate intelectuală și a introdus un sistem de monitorizare proactivă pentru a preveni astfel de cazuri, pe viitor.