Care banane se vând cel mai bine în supermarketuri?
Oamenii sunt mai înclinați să cumpere banane individuale atunci când acestea sunt prezentate ca fiind „triste și singure”, arată un experiment făcut de cercetătorii Universității din Bath, Regatul Unit.
Studiul, desfășurat într-un important lanț de supermarketuri din Germania, demonstrează că un simplu mesaj empatic poate crește semnificativ vânzările fructelor rămase singure pe raft.
Cercetătorii au plasat trei tipuri diferite de mesaje lângă bananele individuale: unul neutru, care le prezenta simplu ca fiind „singure”, unul „fericit” și unul „trist”, însoțit de imaginea unei banane și mesajul „suntem singure, triste și vrem să fim și noi cumpărate”.
„Este o modalitate simplă, ieftină și eficientă de a reduce risipa alimentară”
Rezultatele au fost surprinzătoare: vânzările bananelor simple au crescut cu 58% în cazul mesajului „trist”, comparativ cu doar 5,4% în cazul mesajului „vesel”.
„Este o modalitate simplă, ieftină și eficientă de a reduce risipa alimentară”, explică dr. Lisa Eckmann de la Bath Retail Lab. Ea subliniază că bananele individuale reprezintă una dintre cele mai mari surse de risipă alimentară în supermarketuri și au un impact semnificativ asupra mediului.
Charles Spence, psiholog experimental la Universitatea din Oxford, oferă o explicație pentru acest fenomen: „Un număr tot mai mare de persoane trăiesc și mănâncă singure. Când văd o banană singură și li se spune că și ea este singură, se creează o conexiune emoțională care îi determină să o cumpere”.
Studiul, intitulat „Expresiile triste antropomorfe reduc risipa de alimente imperfecte unice”, a analizat comportamentul a 3.810 clienți pe parcursul a 192 de ore și a fost publicat în revista Psychology & Marketing.