Unul dintre cele mai cunoscute branduri britanice de lux este în criză
Burberry, unul dintre cele mai cunoscute branduri britanice de lux, anunță schimbări majore pentru a-și redresa situația financiară. Joshua Schulman, noul director executiv numit în iulie, a prezentat un plan de salvare a companiei.
În ultimele șase luni, Burberry a înregistrat o pierdere de 41 de milioane de lire sterline, în contrast cu profitul de 223 de milioane de lire din aceeași perioadă a anului trecut. Vânzările au scăzut cu 22%, ajungând la doar 1,1 miliarde de lire, notează The Guardian.
Planul de redresare include reduceri de costuri de 40 de milioane de lire sterline anual, revenirea la produsele clasice: trenciuri și celebrele eșarfe în carouri, o nouă campanie numită „It’s Always Burberry Weather” și instalarea unor „bare de eșarfe” în magazine, începând cu cel din New York
„Ne-am îndepărtat prea mult de rădăcinile noastre”
„Ne-am îndepărtat prea mult de rădăcinile noastre – colecțiile atemporale și îmbrăcămintea de exterior”, recunoaște Schulman. „Acum intervenim pentru a corecta direcția și a readuce compania pe profit”.
Piața a reacționat pozitiv la acest anunț. Acțiunile Burberry crescând cu 13% după prezentarea planului de restructurare. Cu toate acestea, compania avertizează că redresarea va lua timp, mai ales în contextul economic actual incert.