Părinții care au umor pot avea o relație mai bună cu copiii lor, arată un studiu
Un studiu recent publicat în revista PLOS One sugerează că folosirea umorului în creșterea copiilor poate avea beneficii semnificative pentru relațiile familiale. Cercetătorii de la Penn State College of Medicine au descoperit că umorul poate fi un instrument valoros pentru părinți.
„Umorul îi poate învăța pe oameni flexibilitatea cognitivă, ameliorează stresul și promovează rezolvarea creativă a problemelor și reziliența”, explică Dr. Benjamin Levi, pediatru și autor senior al studiului.
El adaugă, bazându-se pe experiența personală: „Tatăl meu a folosit umorul și a fost foarte eficient. Eu folosesc umorul în practica mea clinică și cu proprii mei copii”.
Cercetătorii au observat, de asemenea, o tendință interesantă
Studiul a implicat un sondaj online cu 312 participanți, cu vârste între 18 și 45 de ani. Rezultatele au arătat că peste 70% dintre respondenți consideră umorul o tehnică parentală eficientă. Mai mult, cei care au o relație bună cu părinții lor au fost cu 43% mai predispuși să declare că părinții lor au folosit umorul în creșterea lor.
Lucy Emery, primul autor al studiului: „În timp ce relațiile părinte-copil sunt mai afectuoase decât relațiile de afaceri, situațiile stresante se întâmplă foarte des atunci când sunt părinți. Umorul poate ajuta la difuzarea acestei tensiuni și ierarhii și poate ajuta ambele părți să se simtă mai bine într-o situație stresantă”.
Cercetătorii au observat, de asemenea, o tendință interesantă: participanții care au crescut în familii unde umorul era prezent sunt cu aproape 30% mai înclinați să folosească sau să planifice să folosească umorul în creșterea propriilor copii.
„Speranța mea este că oamenii pot învăța să folosească umorul ca un instrument eficient de parenting, nu numai pentru a difuza tensiunea, ci și pentru a dezvolta reziliența și flexibilitatea cognitivă și emoțională în ei înșiși și a o modela pentru copiii lor”, concluzionează Dr. Levi.
Studiu a fost publicat în revista PLOS One.