Dezastrul de pe calea ferată: Cererea pentru călătoriile cu trenul în România, cu 66% mai mică decât media europeană
„Eficienţa” de pe calea ferată: întârzieri de la câteva minute până la peste o oră şi jumătate la sosirile trenurilor în Gara de Nord, cel mai mare nod feroviar, în plin sezon de vacanţă, anunță Ziarul Financiar.
Programul de Transport: Cererea pentru călătoriile cu trenul în România este cu 66% mai mică decât media europeană de 650 km/pasager/an.
În plin sezon de vacanţă, trenurile CFR Călători înregistrează întârzieri de la câteva minute până la peste o oră şi jumătate, potrivit datelor din mersul trenurilor din Gara de Nord, cel mai mare nod feroviar.
Care sunt cele mai solicitate linii de cale ferată?
Duminică, tabela online de plecări/sosiri a CFR Călători arăta întârzieri de 90 de minute pentru trenul de Craiova –Bucureşti Nord, în timp ce trenul de Iaşi (care oricum face peste şase ore şi jumătate) avea întârziere de peste jumătate de oră iar cel de Piteşti avea o întârziere de 40 de minute.
Şi trenurile din Braşov sau Constanţa aveau întârzieri la sosirea în Gara de Nord, pe unele din cele mai solicitate linii de cale ferată. De altfel, Bucureşti-Constanţa este linia de cale ferată care a fost renovată cu un miliard de euro şi care are 2,9 milioane de pasageri anual, potrivit ultimelor date.
Viteza comercială medie a trenurilor de călători este de 46 km/h la nivel de reţea.