Câți bani dau românii pentru îmbrăcăminte și încălțăminte pentru copii?
Românii cheltuiesc 3,4 miliarde de lei pe îmbrăcăminte şi pe încălţăminte pentru copii, de peste patru ori mai puţin decât pe haine şi pantofi pentru femei. Primii cinci jucători – Pepco, Zara, H&M, LC Waikiki şi Sinsay – adună o cotă de piaţă de 63%, anunță Ziarul Financiar.
Piaţa de modă pentru cei mici a avut nevoie de cinci ani pentru a reveni la nivelul de dinainte de pandemie.
Spre deosebire de celelalte segmente, de damă şi bărbaţi, cel al hainelor pentru copii este dominat clar de un singur brand, Pepco, discounter polonez care are 38% din totalul vânzărilor
Piața revine la nivelul dinaintea pandemiei
Vânzările de îmbrăcăminte şi de încălţăminte pentru copii se vor apropia în acest an de 3,4 mld. lei, arată datele oferite de compania de cercetare de piaţă Euromonitor. Aşadar, 2024 este primul an când valoarea pieţei revine la nivelul de dinainte de pandemia de COVID-19, eveniment ce a dus la un declin semnificativ al cererii dat fiind că oamenii au stat în case o bună parte din timp, iar magazinele au funcţionat cu restricţii.
Spre exemplu, în 2020, vânzările de haine şi pantofi pentru cei mici au scăzut cu 20%, pentru ca apoi, în anul următor, să îşi revină uşor, odată ce restricţiile au fost ridicate. Totuşi, până în 2023 (inclusiv), piaţa nu a mai atins nivelul de dinainte de pandemie, lucru care este aşteptat pentru acest an.