Economia Chinei este într-o stare tot mai proastă, avertizează marile companii
Grupuri multinaţionale de la Volkswagen, AB InBev şi L’Oréal au tras un semnal de alarmă cu privire la cererea din China, efectele încetinirii economiei fiind exacerbate de scăderea apetitului pentru mărcile străine şi de intensificare a concurenţei interne, relatează Ziarul Financiar.
Rezultatele WPP, gigantul de publicitate listat la Londra, au înregistrat o scădere de aproape un sfert din vânzările din China în ultimele trei luni, o perspectivă proastă în această ţară şi semne de precauţie din partea consumatorilor.
„Oamenii se aşteptau ca, după COVID-19, China să se redreseze mai mult decât a făcut-o”, a declarat Mark Read, directorul general al WPP.
Sectorul imobiliar din China este puternic îndatorat
L’Oréal, care vinde produse de înfrumuseţare de lux şi de masă în China, a estimat că creşterea vânzărilor în această ţară a scăzut cu aproximativ 2-3% în prima jumătate a anului, în timp ce Porsche, deţinut de VW, a declarat că vânzările din China în cele şase luni până în iunie au scăzut cu o treime faţă de anul precedent.
Sectorul imobiliar din China, puternic îndatorat, se află într-o încetinire prelungită de la sfârşitul anului 2021, preţurile locuinţelor scăzând mai rapid în ultimele luni. În ciuda relaxării controalelor stricte COVID-19 la sfârşitul anului 2022, slăbiciunea pieţei imobiliare a afectat încrederea, precum şi cererea de bunuri de consum.
Ca urmare a pandemiei, multe întreprinderi expuse la China – locale şi de peste mări – se aşteptau ca stimulentele axate pe consum să stimuleze creşterea. Deşi acest lucru nu s-a întâmplat, economiştii cred că Beijingul ar putea lua astfel de măsuri dacă Donald Trump este reales.
Analiştii Fitch Ratings au subliniat datele care arată că, în prima jumătate a anului, creşterea în sectorul de catering din China a încetinit la sub 8% pentru prima dată din 2010, excluzând perioada COVID-19.