Gigantul Apple are planuri mari cu Inteligența Artificială
Apple vrea să reconfigureze căutarea cu ajutorul inteligenței artificiale, ceea ce ar putea contribui la eliminarea Google. De ani de zile, Apple are Google ca motor de căutare implicit pe dispozitivele sale.
Un judecător federal din Washington a dat o lovitură grea Google, după ce a decis că plățile anuale de mai multe miliarde de dolari pentru ca motorul său de căutare să devină implicit pe dispozitivele terților – dispozitivele Apple fiind cele mai importante – au încălcat legislația antitrust.
Google ar putea pierde aproximativ 30 de miliarde de dolari în venituri din căutări dacă va pierde în cele din urmă privilegiul de a fi principalul portal de căutare pe dispozitivele Apple, notează Business Insider.
Acordul Apple cu Google, extrem de profitabil
Acordul Apple cu Google, încheiat pentru prima dată în anii 2000, s-a dovedit extrem de profitabil. Înregistrările judiciare dezvăluite în acest an au arătat că acordul a generat 20 de miliarde de dolari pentru Apple în 2022, astfel încât posibilitatea de a pierde o parte din această sumă este nefavorabilă.
De asemenea, Apple ar fi obligată să ofere utilizatorilor săi alternative la un produs care a devenit sinonim cu căutarea timp de aproape trei decenii.
În realitate, Apple s-ar putea să nu își facă prea multe griji dacă va trebui să își reducă dependența de Google pentru căutare. Are planuri de inteligență artificială pe care să se bazeze.
AI ar putea rezolva multe dintre probleme
Atunci când CEO-ul Apple, Tim Cook, a dezvăluit Apple Intelligence la Conferința Worldwide Developers a companiei din iunie, a oferit o privire asupra unui viitor în care AI ar putea rezolva multe dintre problemele pentru care utilizatorii au apelat istoric la căutare.
După cum a spus Apple, planurile sale de inteligență artificială generativă au fost construite pentru a servi drept „sistem de inteligență personală” pentru utilizatorii de iPhone, iPad și Mac prin combinarea „puterii modelelor generative cu contextul personal pentru a oferi informații incredibil de utile și relevante”.
Cu alte cuvinte, Apple speră ca inteligența artificială să poată răspunde în mod inteligent întrebărilor și să sprijine nevoile utilizatorilor prin înțelegerea a ceea ce contează de fapt pentru aceștia.
Apple nu este singura companie care gândește așa
O parte din Apple Intelligence implică, de asemenea, un Siri modernizat, chatbotul Apple pe care utilizatorii îl pot supraîncărca oferind permisiunea de a se conecta la tehnologia de vârf din industrie a OpenAI, ChatGPT.
Apple nu este singura companie cu această gândire. În Silicon Valley, cei care construiesc modele de inteligență artificială au fost ocupați să prezinte un viitor în care roboții de chat vor servi drept „agenți” care răspund nevoilor utilizatorilor. Capacitatea de a răspunde întrebărilor de căutare ar trebui să fie o funcție principală a acestor agenți AI.
Acesta este motivul pentru care, atunci când ChatGPT a apărut pentru prima dată, Google ar fi emis un „cod roșu”. Ideea că puternicul lor motor de căutare ar putea pierde trafic în favoarea unui chatbot AI generativ care aparent are răspunsurile la toate lucrurile pe care le-ar tasta în mod normal în Google a reprezentat o mare îngrijorare.
Deocamdată nu este clar cum va arăta viitoarea relație a Apple cu Google.
De asemenea, este puțin probabil ca Apple să găsească prea curând o înțelegere la fel de profitabilă ca cea pe care a încheiat-o cu Google în domeniul căutării. OpenAI, producătorul ChatGPT, nu plătește Apple pentru un parteneriat în domeniul inteligenței artificiale.