Câți români s-au înregistrat ca să voteze prin corespondență la alegerile prezidențiale?
Pentru alegerea președintelui din acest an, 1205 alegători au depus cereri pentru a vota la secție și 2038 s-au înregistrat pentru a vota prin corespondență. De asemenea, pentru parlamentare, 1397 au depus cereri pentru a vota la secție și 1923 s-au înregistrat pentru corespondență.
Alegătorii români cu domiciliul sau reședința în afara țării care doresc să voteze la alegerile prezidențiale sau parlamentare din acest an prin corespondență sau la o secție de votare din străinătate mai aproape de domiciliu sau reședință se pot înregistra online pe portalul web www.votstrainatate.ro.
Site-ul www.votstrainatate.ro cuprinde secțiunile: Alegerea Președintelui României și Alegerea Senatului și a Camerei Deputaților, în cadrul cărora există două categorii: Alegător în străinătate la o secție de votare și Alegător în străinătate prin corespondență.
Până când se pot înscrie românii care vor să voteze prin corespondență?
„Menționăm că, pentru alegerea Președintelui României din acest an, până la data de 2 august a.c, ora 10:00, 1205 alegători au depus cereri pentru a vota la secție și 2038 de alegători s-au înregistrat pentru a vota prin corespondență. De asemenea, pentru alegerea Senatului și Camerei Deputaților, 1397 de cetățeni au depus cereri pentru a vota la secție și 1923 cetățeni s-au înregistrat pentru a vota prin corespondență. Alegătorii români cu domiciliul sau reședința în străinătate care doresc să își exercite dreptul de vot prin corespondență, trebuie să se înregistreze ca alegători prin corespondență, pentru fiecare tip de alegere”, transmite AEP.
Autoritatea Electorală Permanentă precizează că termenul de înregistrare ca alegător prin corespondență expiră cu 45 de zile înainte de data votării.
„În acest sens, alegătorii români cu domiciliul sau reședința în străinătate trebuie să completeze un formular online, în care să menționeze numele, prenumele, codul numeric personal, adresa de domiciliu sau reședință, adresa de e-mail, precum și opțiunea de transmitere în țară sau la reprezentanța diplomatică a votului exprimat prin corespondență. La acest formular, alegătorul trebuie să anexeze copia scanată sau fotografia actului de identitate și a documentului care dovedește dreptul de ședere, eliberat de autoritățile străine. Pe de altă parte, alegătorii români cu domiciliul sau reşedinţa în străinătate care doresc să își exercite dreptul de vot la secția de votare, se pot înregistra în Registrul electoral ca alegător în străinătate, pentru fiecare tip de alegere, până la data expirării a cel mult 15 zile de la data începerii perioadei electorale. Alegătorul român va completa un formular online, în care va înscrie numele, prenumele, codul numeric personal, adresa de e-mail, localitatea şi statul unde optează să voteze, la care anexează copia scanată sau fotografia actului de identitate. Menționăm că o secție de votare poate fi înființată la cererea a minimum 100 de cetățeni din aceeași localitate sau dintr-un grup de localități”, se menționează în comunicat.
După finalizarea procedurii de înregistrare pe portal, alegătorul va primi un e-mail de verificare care conține un link valabil pentru 24 de ore, ce trebuie să fie accesat pentru confirmarea cererii, în caz contrar nerealizându-se validarea înregistrării. Soluționarea cererii alegătorului din străinătate pentru votul la secția de votare se face de către AEP, în termen de 10 zile lucrătoare de la confirmarea, de către acesta, a e-mailului de verificare. Soluționarea cererii alegătorului din străinătate pentru votul prin corespondență se face de către AEP, în termen de cinci zile de la confirmarea, de către acesta, a e-mailului de verificare.