Jocurile Olimpice de la Paris, provocare pentru pregătiri. Aeroporturile se pregătesc pentru un aflux fără precedent de călători. Sindicatele angajaților din aviație au anunțat o grevă pentru 17 iulie, punând în pericol ani de pregătiri și o investiție de 50 de milioane de euro.
O dispută între angajații din aviație și conducerea aeroporturilor din capitala Franței amenință să umbrească ani de pregătiri și o investiție de 50 de milioane de euro pentru vizitatorii și sportivii care sosesc pentru Jocurile Olimpice de la Paris în această lună, potrivit AFP.
Sindicatele din ADP, controlat de stat, care administrează principalul aeroport Charles de Gaulle și rivalul său Orly, au anunțat o grevă de o zi pe 17 iulie pentru a face presiuni să primească prime olimpice mai mari și să se facă angajarăi.
Dacă va continua, conflictul cu conducerea ar putea avea un impact asupra Jocurilor Olimpice, cu sportivii care vor începe să sosească în masă începând cu 18 iulie și sute de mii de deținători de bilete care vor zbura înainte de ceremonia de deschidere din 26 iulie.
„Faptul că suntem forțați să declanșăm o grevă este cauzat de refuzul obstinat al conducerii și în special al directorului general al companiei”, au declarat sindicatele într-o declarație comună.
Împreună cu gările, Charles de Gaulle și Orly urmează să fie principalele porți de intrare în Franța pentru fanii olimpici străini, precum și pentru sportivi și echipamente.
Cu toate acestea, capacitatea sindicatelor ADP de a mobiliza angajații, săptămâna viitoare, este incertă, având în vedere că o grevă anterioară, declanșată la 19 mai, a avut un efect redus asupra operațiunilor.
Controlorii de trafic aerian ai țării, deși au obținut anul trecut creșteri salariale importante, au intrat din nou în grevă la 25 aprilie, provocând anularea a mii de zboruri.
Charles de Gaulle și Orly vor fi primele imagini pe care mulți vizitatori și sportivi străini le vor avea cu capitala Franței atunci când vor sosi pentru Jocurile Olimpice.
Ca urmare, ADP a cheltuit 50 de milioane de euro pentru a-și moderniza infrastructura, iar autoritățile franceze mobilizează resurse suplimentare pentru a face experiența cât mai ușoară și mai sigură posibil.
„Știm că unele zile vor fi foarte intense și poate vom avea 300.000 de călători în aceeași zi la Charles de Gaulle”, a declarat săptămâna trecută Julien Gentile, directorul forțelor de securitate la frontieră de pe aeroporturile din Paris.
Acest număr este cu mult peste media zilnică de vară de 200.000 la aeroport și depășește recordul de 250.000 de călători zilnic atins în vara anului 2019.
Pe durata Jocurilor, 250 de posturi de frontieră vor fi deschise – cu 100 mai multe decât în mod normal – și vor avea personal aproape 24 de ore din 24 datorită celor 2 000 de întăriri, inclusiv din partea forței de frontieră a UE Frontex.
„Este ca și cum supermarketul dumneavoastră ar avea toate casele de marcat deschise de la începutul zilei până la închidere”, a adăugat Gentile.
Mașinile automate de control al pașapoartelor, care pot fi utilizate de călătorii din UE, precum și tehnologia de monitorizare a aglomerației, care alertează managerii cu privire la sosirea pasagerilor, fac, de asemenea, parte din eforturile de a evita blocajele.
Una dintre principalele provocări pentru ADP pe parcursul perioadei olimpice este gestionarea creșterilor neregulate și bruște ale cererii.
Cele mai aglomerate zile se așteaptă să vină după ceremonia de închidere din 11 august, când spectatorii, oficialii și majoritatea celor 10.000 de sportivi vor pleca acasă.
Acest lucru coincide cu o perioadă importantă de schimbare în timpul vacanțelor școlare de vară din Franța.
„Atleții și delegațiile sosesc într-un mod destul de dispersat și vor pleca într-un mod foarte concentrat”, a declarat Edward Arkwright, director executiv adjunct al ADP.
De asemenea, sportivii vor sosi și vor pleca cu aproximativ 47.000 de bagaje, multe dintre ele mari și incomode, conținând articole precum caiace, biciclete sau prăjini pentru sărituri.
La Charles de Gaulle a fost construit un terminal temporar pentru bagaje supradimensionate, cu o suprafață de 8.000 de metri pătrați, o versiune mai mică fiind construită la Orly.
Pe lângă amenințările cu greva, bagajele neobișnuite și creșterea bruscă a cererii, aeroporturile din oraș vor trebui să facă față și sosirii a mii de personalități, jurnaliști și oficiali ai Comitetului Internațional Olimpic.
Ceremonia de deschidere – care va fi urmată de un summit găzduit de președintele francez Emmanuel Macron – va atrage peste 100 de șefi de stat și de guvern, care au nevoie de servicii de protocol și de locuri de parcare pentru avioanele lor. O vastă zonă de interdicție aeriană în jurul Parisului, cu o rază de 150 de kilometri (93 de mile), va fi instituită în timpul ceremoniei de deschidere, blocând la sol toate zborurile civile. Odată ieșiți din terminale, călătorii obișnuiți vor găsi în gări „echipe de primire” multilingve care le vor oferi sfaturi de călătorie și vor cumpăra bilete.
În stațiile de metrou și de tren de la aeroporturi, poliția urmează să intensifice patrulele împotriva hoților de buzunare și a hoților de lanțuri.
„Imaginea Franței este în joc, deoarece acesta este primul pas pentru un pasager care ajunge în țară”, a explicat șeful adjunct al forțelor de frontieră de la Charles de Gaulle, Regis Bailleul.