Home » D:News » Un asteroid a trecut pe lângă Pământ cu o viteză de 64.000 de kilometri/oră

Un asteroid a trecut pe lângă Pământ cu o viteză de 64.000 de kilometri/oră

Foto: Shutterstock
Publicat: 09.07.2024

Un asteroid care călătorește cu peste 64.000 de kilometri/oră a trecut luni, 8 iulie a.c., pe lângă Pământ. Roca spațială a trecut la o distanță de 1,5 milioane de kilometri de Pământ, aceasta fiind cea mai apropiată zonă de pe traiectoria asteroidului. Totuși, asteroidul nu este considerat un pericol pentru Pământ.

Asteroidul, cunoscut sub numele de 2024 MT-1, călătorește cu mai mult de 64.000 de kilometri/oră și a ajuns pe o rază de 1,5 milioane de kilometri de Pământ ceea ce înseamnă destul de aproape în termeni spațiali, potrivit Sky News.

Este asteroidul care se va apropia cel mai mult de Pământ în timpul orbitei sale în jurul Soarelui. Apropierea nu prezintă niciun risc pentru viața de pe Pământ, au transmis specialiștii.

Asteroidul este de mici dimensiuni și are puțin peste 79 de metri lățime. Biroul de Apărare Planetară al NASA urmărește asteroizii care pot reprezenta o amenințare pentru viața pe Pământ.

Un obiect mai mare de 150 de metri care se poate apropia de Pământ pe o rază de 7,4 milioane de kilometri este considerat „un obiect potențial periculos” de către agenție. 2024 MT-1 nu îndeplinește aceste criterii, deoarece este prea mic.