Prețurile la biletele de avion ajung la cote maxime
Costurile biletelor de avion din Europa și Asia încep să se stabilizeze sau să scadă, semn că boom-ul prelungit al călătoriilor post-COVID se diminuează, ceea ce reprezintă un regres pentru companiile aeriene care se luptă cu costuri mai mari și cu disponibilitatea limitată a aeronavelor.
Un dezechilibru la nivel mondial între oferta de zboruri și cererea reținută în urma deschiderii traficului aerian după pandemie a dus la creșterea prețurilor biletelor și a randamentului pasagerilor – o măsură a tarifului mediu plătit pe kilometru de fiecare pasager, potrivit Reuters.
Dar directorii din industrie, investitorii și analiștii au declarat că tendința de „călătorie cu orice preț” se echilibrează, unii clienți devenind mai sensibili la prețuri în timp ce se confruntă cu inflația care a dus la creșterea costurilor de trai.
Unde au scăzut prețurile biletelor de avion cel mai mult?
În această lună, directorul general al companiei aeriene Ryanair, Michael O’Leary, a avertizat că prețurile biletelor vor crește mai puțin decât se așteaptă, ceea ce a dus la scăderea acțiunilor companiei aeriene.
„Este puțin surprinzător faptul că prețurile nu au fost mai puternice și nu suntem foarte siguri dacă este vorba doar de sentimentul consumatorilor sau de sentimentul de recesiune din Europa”, a declarat O’Leary.
Tarifele au rămas stabile în tot blocul comunitar în primele luni ale acestui an, comparativ cu 2023, arată datele grupului de cercetare în domeniul călătoriilor ForwardKeys.
Imaginea este mai clară în Asia-Pacific, unde tarifele au scăzut cel mai mult, cu aproximativ 16% în perioada ianuarie-aprilie de la an la an, arată datele.
„Tarifele aeriene vor continua să se normalizeze pe parcursul anului 2024”
Singapore Airlines a înregistrat un profit anual record, dar creșterea profitului net a scăzut în ultimele trei trimestre. Transportatorul asiatic de referință a declarat că se așteaptă ca randamentele pasagerilor să se mai tempereze, pe măsură ce companiile aeriene își extind capacitatea.
Asia a fost mai lentă decât alte regiuni în ceea ce privește ridicarea restricțiilor și creșterea numărului de zboruri către destinații de peste mări.
„Credem că cererea și oferta se vor reechilibra de la sine… tarifele aeriene vor continua să se normalizeze pe parcursul anului 2024”, a declarat în martie Ronald Lam, directorul general al Cathay Pacific, cu sediul în Hong Kong, Ronald Lam.
Călătoriile către piețe precum Europa, America și Australia din China nu și-au revenit. Economia Chinei este slabă, iar zborurile internaționale rămân la aproximativ 70% din nivelurile de dinainte de pandemie – doar 16,5% pe rutele SUA-China.
Flight Centre Travel Group a anunțat că tarifele aeriene internaționale vândute în Australia au scăzut cu 12,8% față de anul trecut în primele trei luni ale anului.