Cât timp trebuie să aștepte cei care vor să-și cumpere o mașină de la Xiaomi?
Compania chineză Xiaomi îi sfătuiește pe potențialii cumpărători ai sedanului său electric SU7 că s-ar putea să fie puși să aștepte între patru și șapte luni. Acesta este un semn al cererii puternice pentru prima mașină electrică a companiei, scrie Reuters.
Producătorul de smartphone-uri și alte produse electronice de consum a început să preia comenzi și a declarat că precomenzile au atins 88.898 de unități în primele 24 de ore.
Livrările pentru modelul standard SU7, cu un preț de 215.900 de yuani (29.870 de dolari), ar putea dura între 18 și 21 de săptămâni, potrivit verificărilor efectuate de Reuters pe aplicația auto a Xiaomi.
Cea mai mare piață auto din lume
Livrările pentru modelul SU7 Pro ar putea dura 18-21 de săptămâni, în timp ce pentru cel mai scump model, cu un preț de 299.900 de yuani, ar putea dura 27-30 de săptămâni.
Modelul SU7, al cărui design a atras comparații cu modelele de mașini sport Taycan și Panamera de la Porsche, a fost lansat pe fondul unui război acerb al prețurilor pe cea mai mare piață auto din lume, unde peste 40 de mărci își dispută atenția consumatorilor.
Luni, Aito, susținută de Huawei, a oferit reduceri de până la 20.000 de yuani la noile sale SUV-uri M7 până la sfârșitul lunii aprilie, în timp ce Xpeng a oferit, de asemenea, subvenții de până la 20.000 de yuani la SUV-ul său electric emblematic G9 pentru o perioadă limitată de timp.
Reduceri și scutiri de taxe pentru cele mai bine vândute vehicule cu motor pe benzină
În plus, Chery a anunțat că va oferi scutiri de taxe, subvenții la schimb și reduceri în numerar pentru unele dintre cele mai bine vândute vehicule cu motor pe benzină.
În timp ce piața este dificilă pentru noii veniți, analiștii au remarcat că Xiaomi are buzunare „mai adânci” decât multe startup-uri din domeniul vehiculelor electrice și că expertiza sa în domeniul smartphone-urilor îi conferă companiei un avantaj în ceea ce privește tablourile de bord inteligente – o caracteristică apreciată de consumatorii chinezi.
În cadrul campaniei de lansare a vânzărilor, Xiaomi a lansat, de asemenea, două versiuni speciale ale mașinii, denumite „Founder’s Edition”, care sunt însoțite de cadouri gratuite, cum ar fi frigidere.
Primele 5.000 de astfel de mașini s-au vândut imediat.
O a doua rundă de vânzări Founder’s Edition a fost deschisă, dar nu a fost imediat clar câte vor fi vândute.