Giganţii americani Microsoft şi Adobe au lansat în teste doi noi asistenţi digitali bazaţi pe Inteligenţă Artificială care vor putea înlocui oamenii în realizarea altor două activităţi „de rutină“ la birou.
Cele două activităţi „de rutină“ sunt compararea datelor financiare din mai multe sisteme diferite şi realizarea de sumare sau identificarea unor informaţii cheie din documente pdf de mari dimensiuni, scrie portalul CNBC, citat de Ziarul Financiar.
Asistentul Microsoft, un „Copilot“ pentru domeniul financiar, va putea verifica dacă datele stocate în sistemele SAP sunt la fel cu cele din sistemele Microsoft Dynamics şi va reconcilia datele în Microsoft Excel. Alte funcţii suplimentare vor fi lansate pe Copilot pentru finanţe în cursul acestui an, conform Microsoft.
Compararea datelor preluate din diferite sisteme este „ceva ce fiecare echipă financiară de pe planetă face foarte des“, a declarat Cory Hrncirik, team leader în cadrul Microsoft. Câteva mii de persoane dintr-o echipă de planificare şi analiză financiară petrec fiecare una sau două ore pe săptămână pentru a face reconcilierea datelor, iar cu noul Copilot acest lucru durează mai degrabă 10 sau 20 de minute pe săptămână, a spus el. Ideea este de a-i ajuta pe aceşti angajaţi să petreacă mai puţine ore cu sarcini plictisitoare şi să le ofere timp pentru o muncă mai captivantă, care poate contribui mai mult la companie, conform Microsoft.
Pe de altă parte, gigantul american Adobe a lansat un asistent integrat în aplicaţiile sale Reader şi Acrobat care poate produce rezumate şi răspunde la întrebări despre PDF-uri şi alte documente. Adobe intenţionează să lanseze un abonament pentru acest asistent, imediat ce va ieşi din versiunea de test.
Asistentul AI îi va ajuta pe utilizatori să rezume informaţiile din documente PDF lungi, generând scurte prezentări generale ale conţinutului acestora, a precizat compania. De asemenea, asistentul poate răspunde la întrebări despre informaţiile dintr-un document printr-o interfaţă conversaţională.
Alte modele de Inteligenţă Artificială, cum ar fi ChatGPT, oferă cititoare de PDF care accelerează în mod similar analizele documentelor lungi, dar aceste servicii necesită ca utilizatorii să încarce un PDF. Asistentul AI de la Adobe este o funcţie integrată în aplicaţiile companiei.
Într-un interviu acordat CNBC, directorul executiv al Adobe, Shantanu Narayen, a declarat că noul instrument reprezintă obiectivul companiei de a „democratiza accesul“ la trilioane de PDF-uri.
„Imaginaţi-vă că aţi deschis un document de 100 de pagini. Vreţi să vedeţi un rezumat, să purtaţi o conversaţie cu documentul, vreţi să puneţi întrebări“, a spus Narayen. „Vreţi să corelaţi acest lucru cu alte documente pe care le puteţi avea, precum şi cu întreaga informaţie pe care o aveţi în companie“.