Au trecut doar câteva luni de când Tesla a început să livreze clienților mult-așteptatul Cybertruck. După cum se pare, exoscheletul neobișnuit din oțel inoxidabil poate proteja împotriva gloanțelor, dar nu și a petelor, astfel că se dovedește deja a fi o bătaie de cap pentru șoferi.
Un membru al forumului Cybertruck Owners Club spune că a început să observe apariția unor mici pete portocalii pe camionul său, după ce l-a condus în ploaie timp de doar două zile.
„Reprezentatul a menționat în mod specific că Cybertruck-urile dezvoltă urme portocalii de rugină în ploaie și că este necesar ca vehiculul să fie lustruit”, a scris acesta.
Proprietarul de Cybertruck a publicat fotografii după ce a spălat vehiculul, iar acestea nu au inspirat prea multă încredere, arătând panouri de caroserie deja marcate cu mici pete portocalii.
Un alt utilizator a observat pete portocalii similare pe camionul său după ce l-a condus prin ploaie în Los Angeles.
„Au documentat coroziunea și mi-au spus că mă vor suna luna viitoare, atunci când vor ajunge uneltele și vor putea efectua service-ul/repararea”, a scris utilizatorul după ce și-a dus vehiculul la centrul de service local. „Cybertruck a petrecut mare parte din cele 11 zile în custodia mea, parcat în fața casei mele”.
Dezbaterile au continuat, unii susținând că decolorarea s-ar putea datora prafului de carbon sau altor contaminanți.
Totuși, Tesla menționează posibilitatea coroziunii în manualul de utilizare, într-un pasaj care face ca întreținerea acestui pick-up să pară extrem de pretențioasă.
„Pentru a preveni deteriorarea exteriorului, îndepărtați imediat substanțele corozive (cum ar fi grăsimea, uleiul, excrementele de păsări, rășina de copac, insectele moarte, petele de smoală, sarea de pe șosea, precipitațiile industriale etc.)”, se arată în documentația companiei. „Nu așteptați până când Cybertruck trebuie să fie spălat complet.”
„Exteriorul Cybertruck este susceptibil la coroziune, așa cum se recunoaște în manual”, a scris un membru al forumului Cybertruck Owners Club, care a publicat poze cu documentația. „Odată ce bariera de oxid este compromisă, apare și coroziunea”.
Proprietarii de Cybertruck sunt instruiți să îndepărteze petele de grăsime „cu apă și un săpun blând”.
Utilizarea oțelului inoxidabil, care, din punct de vedere tehnic, se poate păta și rugini, este o decizie de proiectare derutantă.
Există, de asemenea, un precedent. Ultima dată când o companie auto a ales oțelul inoxidabil pentru un vehicul produs în masă a fost DeLorean, o mașină sport care a atras atenția și care și-a câștigat faima în 1985, odată cu filmul SF „Înapoi în viitor”.
Utilizatorii împărtășesc deja sfaturi despre cum să își păstreze camioanele în stare cât mai bună, făcând referire la metodele verificate și testate descoperite de proprietarii de mașini DeLorean cu zeci de ani în urmă, scrie Futurism.
Producția de Cybertruck este un dezastru, spun oameni din interiorul Tesla
Un Cybertruck cu parbrizul crăpat și multiple zgârieturi, observat în timp ce era remorcat
Anunțul lui Elon Musk despre Cybertruck. „Urăsc să dau vești proaste”
Cybertruck-ul lui Elon Musk și ștergătorul său de parbriz au stârnit amuzamentul internauților