Lansarea limitată a căştilor Vision Pro de către Apple Inc. favorizează o piaţă de revânzare, care pune preţul dispozitivului cu mult peste preţul său de pornire de 3.500 de dolari, raportează Bloomberg, citat de Ziarul Financiar.
Pe piaţa japoneză Mercari, modelul de bază de 256 GB s-a vândut cu ¥800.000 (5.400 de dolari), vânzătorii de pe piaţa chineză Taobao cer 36.000 de yuani (5.000 de dolari), iar un vânzător de pe piaţa Lazada din Singapore cere 8.500 de dolari singaporezi (6.300 de dolari) pentru acest dispozitiv. În animatul Mong Kok din Hong Kong, un importator de electronice specializat în obţinerea timpurie de gadgeturi de ultimă generaţie cere 35.800 de dolari HK (4.580 de dolari), preţul schimbându-se zilnic. Sfatul său: cel mai înţelept lucru pe care-l pot face clienţii în momentul de faţă este să aştepte.
Compania Apple din Cupertino, California, a pus în vânzare Vision Pro într-un număr limitat de magazine din SUA la începutul acestei luni, cu un proces elaborat de configurare şi personalizare pentru fiecare cumpărător. Compania doreşte să asigure o primă experienţă optimă cu ochelarii săi VR – pe care îi numeşte „computer spaţial”, datorită gesturilor mâinii folosite pentru a controla dispozitivul.
„Observaţiile noastre indică preţuri cu mult crescute pe canalele neoficiale, ajungând până la 40.000 de yuani pentru unităţile Vision Pro”, a declarat Ivan Lam, analist la Counterpoint Research. „Totuşi, aceste achiziţii reprezintă probabil o ofertă limitată, provenind de pe pieţe externe şi deviind de la comportamentul tipic al consumatorilor”.
Dorinţa timpurie de a achiziţiona un exemplar al noului dispozitiv provine din diverse surse, a declarat Bryan Ma, analist IDC. Dincolo de fanii consacraţi ai Apple, dezvoltatorii de software din străinătate, precum şi jucătorii din industrie vor dori să obţină rapid o experienţă practică a ochelarilor pentru a-şi da seama de calităţile şi defectele device-ului, potrivit lui Ma.
Principalul rival al Apple în acest spaţiu este Meta Platforms Inc., lider în VR cu ochelarii săi Quest. Deşi Quest nu se află în aceeaşi clasă de preţ cu Vision Pro, există un titular în acest domeniu: Varjo Technologies Oy din Finlanda. Creată de foşti ingineri de la Nokia, Varjo are o listă lungă de clienţi din mediul de afaceri pentru ochelarii săi XR, care costă peste 3.990 de dolari, fiind utilizaţi pentru sarcini precum pregătirea piloţilor şi vizualizarea designului industrial.