Primul mare oraș italian care introduce limita de viteză de 30 km/h
Bologna a devenit primul mare oraș italian care a impus limita de viteză de 30 km/h pe majoritatea străzilor, invocând siguranța și calitatea vieții. Dar este prea lent pentru unii: „Un oraș trebuie să se miște”, s-a plâns un taximetrist.
Când Bologna a devenit primul oraș italian important care a impus o limită de viteză de 30 de kilometri pe oră, Luca Mazzoli, un șofer de taxi local, a afișat un mesaj, avertizându-i pe pasageri de această schimbare, relatează New York Times.
A fost nevoit, a spus el supărat, să explice de ce conduce atât de încet.
Primul mare oraș italian cu limită de viteză de 30 km/h
De când limita a devenit aplicabilă, la mijlocul lunii ianuarie, lui Mazzoli i-a luat mai mult timp să ajungă dintr-un punct în altul, a susținut el, ceea ce înseamnă că a luat mai puțini pasageri și s-a trezit blocat în trafic mai des.
„Un oraș trebuie să se miște”, a spus el.
Criticii măsurii spun că Bologna riscă să încetinească până la impas de când a devenit primul mare oraș italian care s-a alăturat unui grup tot mai mare de municipalități, printre care Amsterdam, Bilbao, Spania, Bruxelles și Lyon, Franța, care au redus limitele de viteză de la 50 de kilometri pe oră, în credința că această schimbare va duce la orașe mai sigure, mai sănătoase și mai locuibile.
Orașul găzduiește producătorii unora dintre cele mai rapide mașini din lume
Primarul din Bologna, Matteo Lepore, a inclus noua limită de viteză printre promisiunile de campanie care au contribuit la alegerea sa în 2021. Siguranța copiiilor și a persoanelor în vârstă edste pe primul loc, iar investițiile favorizează pistele de biciclete și transportul public pentru eliminarea emisiilor de dioxid de carbon. Mai mult, orașele italiene sunt vechi și nepotrivite pentru o suprapopulare de automobile.
Bologna este capitala unei regiuni care găzduiește producătorii unora dintre cele mai rapide și mai pline de farmec mașini din lume, printre care Ferrari, Lamborghini și Pagani.
Au avut loc proteste, atât pe străzi, cât și pe rețelele de socializare, iar o petiție pentru organizarea unui referendum privind noua limită de viteză a acumulat puțin peste 53.000 de semnături.