O nouă problemă descoperită la avioanele Boeing 737
Boeing a raportat o altă problemă la fuselajele avioanelor sale 737, care ar putea întârzia livrările a aproximativ 50 de aeronave, în cea mai recentă gafă de calitate care a afectat producătorul, scrie AP.
Directorul executiv al Boeing Commercial Airplanes, Stan Deal, a declarat într-o scrisoare adresată personalului Boeing că un muncitor de la furnizorul său a descoperit probleme la unele fuselaje. Spirit AeroSystems, cu sediul în Wichita, Kansas, produce o mare parte din fuselajele avioanelor Boeing Max.
„În timp ce această potențială condiție nu reprezintă o problemă imediată de siguranță și toate avioanele 737 pot continua să funcționeze în siguranță, în prezent credem că va trebui să efectuăm retușuri la aproximativ 50 de avioane nelivrate”, a declarat Deal în scrisoarea adresată angajaților, împărtășită presei.
Problema a fost descoperită de un angajat
Problema a fost descoperită de un angajat al furnizorului fuselajelor, care și-a anunțat managerul că este posibil ca două găuri să nu fi fost găurite conform specificațiilor, a precizat Deal.
Atât Boeing, cât și Spirit AeroSystems se confruntă cu o examinare intensă a calității muncii lor după ce un avion Alaska Airlines 737 Max 9 a fost nevoit să aterizeze de urgență pe 5 ianuarie, când un panou numit fișă de ușă a explodat din partea laterală a avionului la scurt timp după decolarea din Portland, Oregon.
NTSB investighează accidentul, în timp ce Administrația Federală a Aviației investighează dacă Boeing și furnizorii săi au respectat procedurile de control al calității.
Alaska Airlines și United Airlines au găsit elemente de feronerie slăbite
Alaska Airlines și United Airlines, singura altă companie aeriană americană care a zburat cu Max 9, au raportat că au găsit elemente de feronerie slăbite în fișele de ușă ale altor avioane pe care le-au inspectat după accident. FAA a suspendat la sol toate Max 9-urile din SUA a doua zi după explozie. Două săptămâni mai târziu, agenția a aprobat procesul de inspecție și întreținere pentru a readuce avioanele la zbor.
Alaska Airlines și United Airlines au început să readucă unele dintre ele în serviciu.
Boeing, cu sediul în Renton, Washington, a anunțat săptămâna trecută că își retrage cererea pentru o scutire de siguranță necesară pentru certificarea unui nou model mai mic al avionului 737 Max.
Boeing a cerut autorităților federale de reglementare la sfârșitul anului trecut să permită livrarea către clienți a avionului său 737 Max 7, chiar dacă acesta nu îndeplinește un standard de siguranță menit să împiedice supraîncălzirea și ruperea unei părți a carcasei motorului în timpul zborului.