Boeing a raportat o altă problemă la fuselajele avioanelor sale 737, care ar putea întârzia livrările a aproximativ 50 de aeronave, în cea mai recentă gafă de calitate care a afectat producătorul, scrie AP.
Directorul executiv al Boeing Commercial Airplanes, Stan Deal, a declarat într-o scrisoare adresată personalului Boeing că un muncitor de la furnizorul său a descoperit probleme la unele fuselaje. Spirit AeroSystems, cu sediul în Wichita, Kansas, produce o mare parte din fuselajele avioanelor Boeing Max.
„În timp ce această potențială condiție nu reprezintă o problemă imediată de siguranță și toate avioanele 737 pot continua să funcționeze în siguranță, în prezent credem că va trebui să efectuăm retușuri la aproximativ 50 de avioane nelivrate”, a declarat Deal în scrisoarea adresată angajaților, împărtășită presei.
Problema a fost descoperită de un angajat al furnizorului fuselajelor, care și-a anunțat managerul că este posibil ca două găuri să nu fi fost găurite conform specificațiilor, a precizat Deal.
Atât Boeing, cât și Spirit AeroSystems se confruntă cu o examinare intensă a calității muncii lor după ce un avion Alaska Airlines 737 Max 9 a fost nevoit să aterizeze de urgență pe 5 ianuarie, când un panou numit fișă de ușă a explodat din partea laterală a avionului la scurt timp după decolarea din Portland, Oregon.
NTSB investighează accidentul, în timp ce Administrația Federală a Aviației investighează dacă Boeing și furnizorii săi au respectat procedurile de control al calității.
Alaska Airlines și United Airlines, singura altă companie aeriană americană care a zburat cu Max 9, au raportat că au găsit elemente de feronerie slăbite în fișele de ușă ale altor avioane pe care le-au inspectat după accident. FAA a suspendat la sol toate Max 9-urile din SUA a doua zi după explozie. Două săptămâni mai târziu, agenția a aprobat procesul de inspecție și întreținere pentru a readuce avioanele la zbor.
Alaska Airlines și United Airlines au început să readucă unele dintre ele în serviciu.
Boeing, cu sediul în Renton, Washington, a anunțat săptămâna trecută că își retrage cererea pentru o scutire de siguranță necesară pentru certificarea unui nou model mai mic al avionului 737 Max.
Boeing a cerut autorităților federale de reglementare la sfârșitul anului trecut să permită livrarea către clienți a avionului său 737 Max 7, chiar dacă acesta nu îndeplinește un standard de siguranță menit să împiedice supraîncălzirea și ruperea unei părți a carcasei motorului în timpul zborului.