Roboții Spring, dotați cu inteligență artificială, au fost testați cu succes în spitale din Franța. Au fost capabili să poarte conversații naturale, să înțeleagă nevoile pacienților și să îndeplinească sarcini de rutină.
În cadrul testelor, roboții au salutat pacienții, au răspuns la întrebări și au dat indicații. De asemenea, au înțeles conversații care implicau mai multe persoane în același timp, scrie Sky News.
Cercetătorii speră că roboții pot economisi timp pentru personalul spitalului, precum și atenua anxietatea pacienților.
Profesoara Anne-Sophie Rigaud, șefa de departament de la spital, a declarat că „adulții mai în vârstă” au apreciat „informațiile și compania” pe care le oferă roboții.
Prin îndeplinirea unor sarcini simple, dar repetitive, roboții au redus, de asemenea, potențialul contact fizic între angajații spitalului și pacienți.
Primele reacții sugerează că utilizarea roboților de asistență socială ar putea reduce riscul de infecție și, în același timp, ar putea crește productivitatea asistentelor și a medicilor.
Profesorul de inteligență artificială Oliver Lemon a declarat că astfel de progrese rapide în tehnologie „deschid o lume de posibilități pentru impactul pozitiv”.
„Perspectiva ca roboții să colaboreze fără probleme cu personalul spitalului pentru a îmbunătăți experiența pacientului este acum mai aproape de realitate”, a adăugat Lemon.