Grupul Renault a anuntat în raportul anual că brandul Dacia a înregistrat în 2023 vânzări totale de 658.321 unităti la nivel global, în creştere cu 14,7%, având o pondere de 30% în vânzările totale ale producătorului francez.
În Europa, vânzările au urcat cu 17,4%, devansând evolutia generală a pietei auto (14%), la 562.890 de unităţi. Prin urmare, Dacia a avansat 4 poziţii în topul european şi se află acum pe locul 11 pe segmentul PC (autoturisme) + LCV (vehicule comerciale uşoare). Pe piaţa de autoturisme, Dacia a intrat în top 10 european, scrie Ziarul Financiar.
În 2024, Dacia va lansa 2 vehicule noi: noul Duster, care va intra la vânzare din martie 2024, şi noua Dacia Spring 100% electric, care va fi pusă în vânzare în vara anului 2024.
De asemenea, marca va introduce Bigster, noul SUV de segment C, la sfârşitul anului 2024.
Potrivit raportului Renault, vânzările globale ale Dacia Sandero au totalizat anul trecut 269.899 de vehicule, în creştere cu 17,6% faţă de 2022. Sandero îşi menţine poziţia de lider de piaţă pentru vânzările de retail în Europa încă din 2017.
Cu 200.633 de unităţi vândute la nivel mondial, Dacia Duster a avut un avans de 1,7% în 2023 şi rămâne în topul primelor trei branduri europene de SUV.
Dacia Jogger a înregistrat 94.095 de unităţi, în creştere cu 65,6% faţă de 2022. În Europa, este cel mai bine vândut vehicul din segmentul C al vânzărilor de retail, excluzând SUV-urile.
Cu 61.803 unităţi vândute la nivel mondial, Dacia Spring este în creştere cu 26,4%, fiind al treilea cel mai bine vândut vehicul electric pentru clienţii de retail din Europa.
La nivel de Grup, Renault a avut o creştere de 9% în 2023, cu un total de 2,23 milioane autovehicule.
Marca Renault a avansat cu 9,4%, cu vânzări de 1,54 milioane autovehicule la nivel mondial, fiind cel mai bine vândută marcă franceză din lume. În Europa, Renault a înregistrat o creştere de 19,3%.