Noile faruri Nissan sunt mai luminoase, fără să îi orbească pe ceilalți
Iată o statistică îngrijorătoare: deși doar un sfert dintre deplasări se fac noaptea, mai mult de jumătate dintre decesele la volan au loc după lăsarea întunericului. În plus, spune American Automobile Association (AAA), peste trei sferturi dintre decesele de pietoni au loc noaptea. Cum ar putea să schimbe acest lucru noile faruri Nissan?
Nissan spune că îmbunătățește performanța farurilor pe vehiculele sale, reducând în același timp strălucirea pentru traficul care vine din sens opus.
Acest lucru este cu siguranță important pe tot parcursul anului, dar în special în cea mai întunecată perioadă a lunilor de iarnă, când ora de vârf are loc în mod obișnuit după apusul soarelui. Cânsva un upgrade de lux, noile faruri Nissan LED mai luminoase și mai eficiente sunt oferite standard pe modelele Altima, Ariya, Armada, GT-R, Maxima, Murano, Pathfinder, Rogue și Z.
Iată cum funcționează ingineria farurilor Nissan.
Pentru a înțelege starea actuală a farurilor auto, trebuie să ne uităm atât la evoluția tehnologiei farurilor, cât și la reglementările din SUA și din alte țări.
Ce fac diferit noile faruri Nissan?
Lămpile cu halogen erau standardul, fiind înlocuite de luminile cu LED (diodă cu emisie de lumină) începând din mijlocul anilor 2000. Audi a fost primul producător care a lansat faruri cu LED-uri pe toate modelele, pe Audi R8 din 2009, și alți producători au urmat imediat.
Diferențele dintre halogen, descărcare de înaltă intensitate (HID, sau xenon) și LED sunt semnificative. Becurile cu halogen sunt mult mai ieftin de produs și emit o lumină caldă, galbenă. LED-urile emit o lumină rece, albă-albăstruie, sunt cu aproximativ 80% mai eficiente energetic și au o durată de viață mult mai lungă. Nissan spune că acest lucru creează o consecință nedorită, deoarece luminile cu LED-uri iluminează drumul mai clar și mai departe, dar cresc strălucirea pentru șoferii din sensul opus.
Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) a început să evalueze farurile în 2016. Dintre peste 80 de sisteme de faruri disponibile pentru cele 31 de modele de mașini de dimensiuni medii din 2016 evaluate, doar un sistem (Toyota Prius v) a primit o evaluare superioară de „bune”. În anul 2023, 43% dintre sistemele de faruri testate au primit o evaluare superioară, notează Popular Science.
Cum sunt evaluate farurile de către autoritățile de reglementare?
Pe o șosea dreaptă, farurile cu fază scurtă se califică pentru o evaluare bună atunci când iluminează partea dreaptă a drumului pe cel puțin 99 de metri. La celălalt capăt, Institutul acordă o evaluare proastă (cea mai scăzută disponibilă) celor care iluminează 67 de metri sau mai puțin.
Cu toate că LED-urile sunt obiectiv mai luminoase decât varietățile cu halogen și HID, IIHS evaluează farurile utilizând un set de metrici de performanță care nu țin cont de tehnologia de la bază. Există și exemple de evaluări slabe pentru fiecare tip de far.
Ținta cea mai recentă a Nissan este crearea unui far cu faza scurtă care are o „decupare anti-strălucire”. Cea mai luminoasă secțiune a fasciculului este îndreptată către banda de deplasare, iluminând drumul în față, în timp ce traficul din sensul opus vede o margine mai slabă. Inginerii creează bariere fizice în interiorul carcasei farului pentru a dirija lumina în anumite direcții, iar utilizarea LED-urilor în locul becurilor cu halogen oferă o definiție mai bună și mai clară.
Noile faruri Nissan ar putea reduce numărul de accidente
În locul formei complete „V” înainte, tipică farurilor, noile faruri Nissan anti-strălucire arată mai degrabă ca o amibă. Lumina rezultată face mai ușoară vederea în linie dreaptă și pe marginea drumului, oferind totuși suficientă lumină pentru a vedea traficul din sensul opus fără a-i orbi pe ceilalți șoferi.
„Utilizăm urmărirea razelor asistată de computer pentru a focaliza lumina cu precizie, eliminând necesitatea reflectoarelor voluminoase și a proiectoarelor. Rezultatul sunt faruri mai subțiri, mai elegante și mai aerodinamice, care iluminează drumul într-un mod strălucitor și direcționat”, a declarat Brad Chisholm, inginer în echipa Lights, Mirrors and Wipers la Nissan.
Compania Nissan spune că este entuziasmată de viitorul farurilor adaptive cu fascicul, care au fost folosite în Europa în ultimul deceniu și au fost aprobate pentru utilizare în SUA abia recent. Această tehnologie merge dincolo de reducerea automată a fazei lungi, folosind camere, senzori și unități de procesare centrală pentru a ajusta luminozitatea și forma fasciculului. Brandul spune că trecerea la farurile adaptive cu fascicul va spori beneficiile decupării anti-strălucire, ajustând-o în timp real.
În cele din urmă, farurile corect aliniate care iluminează inteligent drumul vor reduce numărul de accidente și pot salva vieți.
Vă recomandăm să citiți și:
Cine sunt cei mai bogați oameni ai planetei?
Un nou record de livrări pentru Tesla, însă nu așa cum se aștepta Elon Musk
Un avion a aterizat din greșeală pe un râu înghețat din Rusia
China și-a îndemnat cetățenii să plece din zona de nord din Myanmar