Cadourile cele mai dăruite de sărbătorile de iarnă. Ce-și doresc femeile? Dar bărbații?
Cele mai multe comenzi pentru cadourile de sărbătorile de iarnă se înregistrează între 17 și 22 decembrie, iar dacă ne uităm la cadouri vedem că femeile vor ca bărbații să învețe să gătească, iar bărbații vor ca femeile să se relaxeze și să învețe despre vinuri.
2023 a marcat o creștere a interesului față de cadouri de experiențe, potrivit platformei online Complice.ro, care este curator și furnizor de experiențe pentru persoane fizice și companii.
În luna cadourilor se înregistrează o creștere a cererii de experiențe cu minim 75% față de o lună normală, anul trecut vârful absolut de comenzi fiind pe 22 decembrie.
Cât cheltuiesc femeile pe cadourile de Crăciun?
La nivel de 2023, până acum femeile au cheltuit în medie 115 euro pe un cadou experiență, în timp ce bărbații au alocat 133 euro. Ambele valori se situează cu minim 15% peste sumele alocate anul trecut.
„Femeile plasează comenzile ceva mai devreme decât bărbații, care lasă de obicei alegerea cadourilor pe ultima sută de metri. Anul trecut, cele mai multe comenzi s-au plasat între 17 și 22 decembrie și s-au ales pachetele de experiențe flexibile, cu livrare imediată în inbox, printr-un voucher personalizat care descrie experiențele de care se poate bucura destinatarul”, spune Oana Pascu, fondator Complice.ro.
În decembrie, pachetele flexibile, cu mai multe experiențe din care destinatarul o alege pe cea preferată într-un buget predefinit (Flexibox) sunt în topul preferințelor atât pentru cadouri personale, cât și pentru cadourile între colegi cu ocazia Secret Santa sau pentru premiile corporate.
Femeile conduc la numărul de comenzi
Femeile conduc detașat în ceea ce privește numărul de comenzi (70%), tendință care se menține și în decembrie. Totuși, bărbații cheltuie, în medie, cu 15% mai mult decat femeile pe o comandă (115 euro vs. 133 euro). În topul experiențelor alese se remarcă experiențele ce implică adrenalină precum pilotarea unui avion, zborul cu parapanta ori cu elicopterul, dar și experiențe de tip gourmet precum degustări private de vin la crame, de whiskey ori ateliere de bere craft, sau de relaxare, cum ar fi masaje sau terapia prin plutire, dar și travel, cu cazări în locuri inedite și exclusiviste.
Zborul într-un simulator Boeing este, ca și în anii trecuți, una dintre experiențele preferate, urmată de zborul cu parapanta, treasure hunt, terapia prin plutire și experiențele de tip VR.
Cursurile de gătit au atras un număr semnificativ de bărbați
Cursurile de gătit au atras un număr semnificativ mai mare de bărbați (63%), în timp ce la terapiile de relaxare prin plutire, din 4 clienți unul este bărbat.
De asemenea, remarcăm interesul crescut al femeilor pentru experiențe ce implică adrenalina – precum parapanta (46% femei), mișcarea – cum ar fi escalada (60%), dar și experiențele gourmet, unde majoritatea beneficiarilor sunt femei, chiar și la degustările de vinuri la crame (60%), potrivit analizei Oanei Pascu.
Astfel, potrivit reprezentanților companiei, cele mai apreciate experiențe în funcție de categoriile de destinatari sunt:
Pentru EL: o experiență în simulatorul de zbor, cu motorul în poligon, un atelier de cooking, degustare de whiskey, cursuri de tenis, salt cu parapanta.
Pentru EA: un atelier olfactiv în cadrul căruia să își creeze propriul parfum, un pachet de beauty, make-up sau răsfăț la SPA, atelier privat de terarii, terapie prin plutire.
Pentru COPII: o excursie cu autorulota, un survol cu elicopterul la mare, cursuri de pictură, jocuri VR, treasure hunt în parc, escape room.
Pentru BUNICI: un atelier de ciocolată cu nepoții sau autobiografia scrisă de un ghostwriter profesionist, care va rămâne moștenire în biblioteca familiei.
Pentru NAȘI: o cină privată chiar „pe nevăzute” pregătită de un Chef celebru, o plimbare cu o mașina de epocă, un weekend într-o locație inedită, masaj de relaxare în cuplu, un meci de squash.
La nivel de an, valoarea medie a pachetelor de experiențe alese de companii, fie la nivel de echipă, fie pentru premii și cadouri individuale cu diverse ocazii, inclusiv Crăciun, se situează în jurul valorii de 2000 de euro, iar cele mai multe solicitări au venit de la companii din domeniile IT, retail, banking și industrii creative.