Câți dintre români aleg să cumpere electronice şi electrocasnice în rate?
Peste 80% dintre români spun că ar alege o soluţie de finanţare Buy Now Pay Later, cu 4 rate fără dobândă, pentru a cumpăra electronice şi electrocasnice, pentru a beneficia de un cost mai mic al finanţării într-un context economic delicat, potrivit unui sondaj realizat de tbi bank.
Mai mult de 23% ar folosi BNPL pentru a merge în vacanţă, iar aproape 18% pentru a accesa servicii medicale.
În plus, aproximativ 53% dintre români au declarat că preferă să ia mai multe împrumuturi de valori mici pentru achiziţii mai mici, care să fie rambursate în rate fără dobândă, şi doar 21% ar alege un împrumut mai mare, care să fie rambursat în rate cu dobândă.
„Ratele mai mari ale dobânzilor au reprezentat o mare problemă”
„Consumatorii au fost nevoiţi să se adapteze în ultimul an la un context economic şi social mai complex. Ratele mai mari ale dobânzilor au reprezentat o mare problemă pentru cei mai mulţi dintre ei, aşa că au început să aleagă finanţarea în rate fără dobândă, iar BNPL este o opţiune excelentă în acest sens”, a declarat Gergana Staykova, Market Leader, tbi bank, citat de Ziarul Financiar.
În ceea ce priveşte modalitatea pe care o consideră mai avantajoasă pentru a achiziţiona un produs, peste 41% au declarat că doresc să plătească în 4 rate fără dobândă, aproape 36% ar alege să achite integral în prima zi, iar 22% ar alege să plătească în mai multe rate, dar cu dobândă 0 pentru primele 4 rate.
Sondaj despre ce cred românii
Aproximativ 84% dintre respondenţi au declarat că BNPL le permite să cumpere pe loc produse pe care altfel nu şi le-ar putea permite, iar aproape 70% consideră că, în majoritatea cazurilor, este o soluţie de finanţare de încredere. Aproximativ o treime dintre clienți ar avea nevoie de peste 3.000 de lei prin finanţare BNPL, iar 22% ar dori maxim 1.000 de lei.
Sondajul tbi bank privind percepţia românilor asupra finanţării a fost realizat la nivel naţional în perioada august-septembrie 2023 prin intermediul platformei iVox, pe un eşantion total de 1.057 de utilizatori de internet din România. Puţin peste 50% dintre participanţi sunt femei, ceva mai puţin de 75% au cel mult 45 de ani şi peste 87% locuiesc în mediul urban.