Reclame ale companiilor aeriene au fost interzise pentru că au indus în eroare consumatorii cu privire la impactul asupra mediului, scrie BBC.
Autoritatea pentru Standardele de Publicitate (ASP) a declarat că reclamele nu au arătat impactul pe care îl au companiile aeriene asupra schimbărilor climatice.
Spre exemplu, în reclama companiei Air France se precizează că „se angajează să protejeze mediul înconjurător”, iar compania Lufthansa îi îndemna pe pasageri să „zboare mai durabil”. În reclama Etihad au fost folosite cuvintele „promovarea mediului”.
Lufthansa și Etihad au retras reclamele după raportul ASP.
ASP a declarat că Air France nu a oferit un „răspuns substanțial” la investigațiile sale.
Autoritatea a mai precizat că, prin afirmația Air France că le permite oamenilor să „călătorească mai bine și în mod durabil”, clienții vor crede că această companie aeriană oferă o modalitate durabilă și ecologică de a călători cu avionul, ceea ce nu este adevărat.
Autoritatea pentru Standardele de Publicitate examinează reclamele companiilor pe care le suspectează de exagerarea caracterului lor ecologic, cunoscută sub numele de „corporate greenwashing”.