Formula 1 va schimba formatul curselor de sprint pentru 2024, după ce a primit sprijin din partea echipelor și a părților interesate, pentru a face weekendurile de cursă mai ușor de urmărit.
Federația Internațională de Automobilism (FIA) a declarat că Comitetul său consultativ sportiv va prezenta o propunere finală Comisiei F1 în ianuarie.
„Comisia a oferit sprijin general pentru o actualizare a formatului de sprint pentru 2024, pentru a raționaliza și mai mult weekend-ul prin separarea activităților de Sprint de cele pentru Marele Premiu”, a declarat FIA într-un comunicat.
„Calendarul final al evenimentelor de sprint din 2024 va fi publicat în următoarele săptămâni”.
Șase din cele 22 de etape din acest an au fost weekenduri de sprint, inclusiv Marele Premiu al Qatarului, în care Max Verstappen de la Red Bull și-a adjudecat al treilea titlu mondial într-o zi de sâmbătă.
Echipele au discutat despre mutarea „shootout-ului” de calificare pentru ziua de vineri, cursa de 100 km urmând să aibă loc sâmbătă dimineața, înainte de calificările pentru marele premiu principal de duminică.
În formatul actual, calificările pentru marele premiu au loc vineri, iar calificările pentru sprint și cursa de sine stătătoare completează programul zilei de sâmbătă.
„Cred că este clar că sprinturile trebuie să evolueze puțin”, a declarat Christian Horner, șeful Red Bull, pentru reporteri, citat de Reuters.
„Sprinturile, în unele cazuri, au fost ușor sub așteptări. Nu există nicio oprire la boxe, se tinde să rămână în ordinea din grilă și este un pic ca și cum ai primi o medalie pentru o cursă lungă.
„Cred că este nevoie să se mai lucreze puțin la el în cadrul forului sportiv și apoi, fără îndoială, ne vom așeza la următoarea reuniune a comisiei la începutul anului nou și sperăm să finalizăm un format”.
Comisia F1 a fost de acord să mențină păturile de pneuri până la sfârșitul sezonului 2025 și a aprobat actualizări ale regulamentului tehnic care să permită montarea unei răciri sporite a mașinii, după ce căldura și umiditatea din Qatar au provocat îngrijorări legate de siguranța piloților.
De asemenea, a fost de acord ca echipelor să nu li se permită să efectueze lucrări de dezvoltare pe mașinile din 2026 înainte de începerea sezonului 2025.
Formula 1 va introduce un nou motor în 2026.