Continental, producătorul german de piese auto care are operaţiuni puternice în România, cu peste 19.000 de angajaţi, se pregăteşte să anunţe un plan major de restructurare la nivel global, care implică reducerea a peste 5.500 de locuri de muncă, anunță Ziarul Financiar.
Continental, unul dintre cei mai mari producători de piese auto din Europa, ar avea în plan reducerea a 5.500 de locuri de muncă, reprezentând 3% din personalul său la nivel mondial, potrivit Bloomberg.
Peste 1.000 de locuri de muncă vor fi desfiinţate în aproximativ 30 de locaţii din Germania, majoritatea în posturi administrative, a raportat revista de afaceri citând oficiali ai companiei pe care nu i-a identificat.
Producţia şi dezvoltarea vor fi probabil cruţate deocamdată, a relatat revista. Un purtător de cuvânt al companiei cu sediul la Hanovra a precizat, într-o declaraţie trimisă prin e-mail, că Continental analizează măsuri suplimentare pentru a îmbunătăţi competitivitatea ramurii sale auto.
„Aceasta include posibile schimbări în structurile administrative pentru a permite luarea unor decizii mai rapide şi mai agile în viitor şi pentru a uşura partea de costuri”, a declarat purtătorul de cuvânt al Continental, Marc Siedler.
Continental îşi va informa angajaţii şi apoi publicul odată ce vor fi luate decizii concrete, a adăugat Siedler.
Continental este prezent puternic în România, având 600 mil. euro investiţii în fabrica de anvelope de la Timişoara, cu o producţie care a sărit pragul de 300 de milioane de anvelope realizate în România.
Continental a fost primul mare nume internaţional care a pariat pe producţia de anvelope în România, pornind activitatea la Timişoara înaintea celor de la Michelin la Floreşti sau Pirelli la Slatina. Dacă în acei ani grupul german era cunoscut pentru anvelopele sale, în anii ce au urmat Continental a devenit sinonim cu componentele electronice şi unele dintre cele mai avansate sisteme din lume proiectate şi produse la Timişoara sau Sibiu.
Grupul Yazaki, unul dintre cei mai mari furnizori auto, a anuntat că îşi ajustează capacităţile de producţie pentru a se alinia situaţiei actuale a pieţei auto globale, pe fondul intensificării electrificării, urmând să închidă fabrica de componente auto de la Buzău şi să reducă numărul locurilor de muncă de la Ploieşti.
Pentru fabricile din Brăila, Caracal şi Ploieşti, compania va lua măsuri ca să se poată dezvolta în viitor.
Yazaki este unul dintre principalii producători de cablaje auto, sector foarte sensibil la costuri unde în general angajaţii sunt plătiţi cu salariul minim pe economie. Producţia de cablaje înseamnă multă muncă manuală, însă creşterea costurilor cu traiul i-a împins pe mulţi să meargă spre joburi mai bine plătite în România, sau să plece spre Europa de Vest pentru un venit mai ridicat.
„Din cauza întreruperii premature a producţiei unui model de autoturism al unuia dintre principalii noştri clienţi – pentru o tranziţie cât mai rapidă spre modelele electrice, din cauza lipsei de forţă de muncă şi a situaţiei demografice, compania noastră a luat măsuri strategice care să-i permită să se adapteze la situaţie şi să se pregătească în mod adecvat pentru viitor”, se arată în comunicatul Yazaki.
În acest context, YAZAKI Romania va reduce numărul de locuri de muncă la fabrica din Ploieşti şi va închide fabrica din Buzău. Astfel, compania ia măsurile necesare pentru ca celelalte trei fabrici pe care le are în România – Brăila, Caracal şi Ploieşti – să îşi continue activitatea şi să se poată dezvolta în viitor.