Un studiu arată că românii au fost mai deschiși pentru a cumpăra de pe Internet produse second-hand, dintre care haine de firmă, gadget-uri, mobilier de grădină și electrocasnice.
Pe baza creșterii inflației în ultimul an, potrivit studiului, românii optează tot mai des pentru achiziționarea articolelor de îmbrăcăminte preloved (n.r. la mâna a doua) accesibile, sau haine de tip vintage, inclusiv branduri de lux, arată un raport realizat de platforma OLX.
Prin achiziționarea hainelor preloved de lux, consumatorii conștientizează efectul pozitiv pe care îl au asupra mediului și rolul activ în reducerea fenomenului fast – fashion.
Potrivit studiului, comerţul de produse second-hand, în cadrul platformei, a permis reducerea emisiilor de carbon cu 1,7 milioane de tone şi, în acelaşi timp, economisirea a 18 milioane de metri cubi de apă şi a 209.000 de tone de materiale textile.
Utilizatorii preferă produsele din cadrul categoriei modă & frumusețe ale brandurilor de lux, urmând produsele pentru casă și gradină, electronice și electrocasnice.
Toamna aceasta, românii s-au implicat în activități de casă și au ales să cumpere bunuri pentru grădini, precum grătarul, mobilier de exterior, accesorii pentru grătar și alte articole care le asigură confortul și divertismentul în timpul activităților în aer liber.
De asemenea, odată cu inovațiile în domeniul electronicelor si electrocasnicelor, utilizatorii platformei sunt interesanți de gadgeturi performante, dispozitive inteligente ce le pot aduce un plus de confort și eficiență în viața de zi cu zi.