Românii care au între 35 și 44 de ani au deschis cele mai multe firme în acest an, reiese dintr-o analiză. Spiritul antreprenorial al românilor ține mai ales de domeniul tehnologiei. Cluj-Napoca și-a revendicat titlul de lider regional.
30% dintre PFA-urile nou-înființate în perioada ianuarie-octombrie 2023 și 26,6% dintre firme sunt cu profil IT, conform unei analize StartCo.
Alte domenii ofertante pentru începerea unei afaceri sunt Comerțul online (20,58% dintre firmele nou-înființate și 9,16% dintre PFA-uri), Marketingul & Consultanța (11,32% dintre firmele nou-înființate și 12,79% dintre PFA-uri) și Învățământul alternativ (7,54% dintre PFA-urile nou-înființate).
Bucureștiul a dat cele mai multe dintre start-up-urile deschise în 2023 prin platforma citată: 39,46%.
Cluj-Napoca și-a revendicat titlul de lider regional, cu un procent 10,75%, la mică diferență față de procentul cumulat pentru alte trei orașe importante: 12,3% dintre noile afaceri au sediile în Iași, Timișoara sau Brașov.
Apetitul românilor pentru a avea propria afacere e cel mai ridicat în intervalul 35 – 44 de ani (27,5%), urmat de segmentul 45-54 (24%).
Există, de asemenea, un număr considerabil de antreprenori care au între 25-34 de ani (20%), în timp ce tinerii cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani au deschis 11% dintre firmele înființate prin platformă.