Volkswagen nu va mai vinde mașini cu motoare pe combustie în Norvegia
Volkswagen nu va mai vinde mașini cu motoare pe combustie în Norvegia din 2024. Al doilea producător în Norvegia după Tesla, Volkswagen se va concentra acum pe modelele din gama electrică ID.
Grupul german Volkswagen, al doilea mare producător auto din Norvegia, va înceta să mai vândă mașini noi pe benzină și diesel în țara scandinavă începând cu 2024, a anunțat vineri importatorul mărcii, citat de AFP.
„Drept rămas-bun de la mașinile pe bază de combustibili fosili, ultimul Golf va fi comandat spre sfârșitul anului”, a declarat Ulf Tore Hekneby, directorul grupului norvegian Møller, într-un comunicat.
„Sfârșitul unei ere” pentru Volkswagen
„Acest lucru va marca, în multe feluri, sfârșitul unei ere, dar și începutul unei noi ere, mai importante, în care vom fi mai mult parte a soluției, nu parte a problemei”, a adăugat el.
Al doilea producător în Norvegia, cu o cotă de piață de 12,32% din ianuarie, după Tesla (21,4%), el însuși un specialist în automobile electrice, Volkswagen se va concentra acum pe modelele din gama sa electrică ID. În septembrie, SUV-ul ID.4 a fost al doilea cel mai bine vândut model din țară, după Tesla Model Y. Suedezii de la Volvo, o filială a grupului chinez Geely, au încetat de asemenea să își mai vândă modelele diesel în Norvegia la 1 iunie.
Mașinile electrice, peste 80% din înmatriculările de mașini noi în Norvegia
În ciuda faptului că este un producător important de hidrocarburi, Norvegia și-a stabilit obiectivul ambițios de a vinde numai mașini cu emisii zero, adică în principal mașini electrice, începând din 2025 – cu zece ani înaintea UE.
Mașinile electrice reprezintă deja peste 80% din înmatriculările de mașini noi în Norvegia (83,4% în primele nouă luni ale anului), potrivit Consiliului de informare privind traficul rutier (OFV).
Din 2035, toate mașinile nou-venite pe piață vor trebui să aibă emisii zero și să nu emită CO2. Acest lucru va garanta că, până în 2050, sectorul transporturilor poate deveni neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon, conform Parlamentului European.