Prima mașină off-road din lume alimentată cu energie solară a parcurs 1.000 de kilometri în nordul Africii
O mașină alimentată cu energie solară, despre care se spune că este prima din lume capabilă să conducă off-road pe distanțe lungi fără reîncărcare, a finalizat un test drive 1.000 km prin Maroc și Sahara.
Stella Terra cu două locuri, proiectată de studenții de la Universitatea de Tehnologie din Eindhoven, Țările de Jos, a efectuat călătoria printr-o varietate de peisaje dificile, ca parte a unui test final al cadrului său ușor și al profilului său aerodinamic.
Automobilul, care funcționează cu ajutorul energiei furnizate de mai multe panouri solare de pe acoperiș, are o viteză maximă de 145 km/h, cântărește 1.200 kg și are o autonomie de cel puțin 710 km, într-o zi însorită.
„Stella Terra trebuie să reziste la condițiile dure de off-road”
Wisse Bos, managerul echipei Solar Team Eindhoven, a declarat că tehnologia utilizată, care completează un cadru ușor cu panouri solare foarte eficiente, este cu un deceniu înaintea oricărui alt model de pe piață.
„Stella Terra trebuie să reziste la condițiile dure de off-road, rămânând în același timp suficient de eficientă și ușoară pentru a fi alimentată de Soare. De aceea, a trebuit să proiectăm noi înșine aproape totul pentru Stella Terra, de la suspensie până la invertoarele pentru panourile solare. Forțăm limitele tehnologiei”.
Automobilul are mai multe panouri solare pe acoperiș
Automobilul conține o baterie reîncărcabilă cu litiu(Li)-ion, care i-ar permite să funcționeze și în climatele mai puțin însorite, dar pe distanțe mai scurte. Nivelul de energie furnizat de panourile solare de pe mașină este atât de mare încât aceasta poate furniza suficientă energie electrică pentru gătit și pentru încărcarea unor dispozitive precum un telefon sau o cameră foto, scrie TheGuardian.
Cu vârste cuprinse între 21 și 25 de ani, cei 22 de studenți din spatele mașinii au dat viață proiectului după ce și-au luat un an liber de la studii.
Sistemul de direcție al mașinii de culoare verde măsliniu a cedat în timpul experimentului de o săptămână și jumătate în peisajele uscate și variate din nordul Africii, de la Tanger la Sahara, dar a fost reparat rapid, potrivit lui Bob van Ginkel, 24 de ani, managerul tehnic al proiectului.
„Sperăm că acest lucru poate fi o sursă de inspirație pentru producătorii de automobile, cum ar fi Land Rover și BMW, pentru a deveni o industrie mai sustenabilă. Mașina a fost de fapt foarte confortabilă în condiții de off-road, deoarece este foarte ușoară și nu se împotmolește.”
Automobilul atinge o viteză maximă de 145 km/h
Convertorul personalizat al mașinii pentru panourile solare s-a dovedit a fi eficient în proporție de 97% în transformarea luminii solare absorbite de celulele fotovoltaice ale acestora în sarcină electrică. Stella Terra s-a dovedit a fi cu o treime mai eficientă decât se prevăzuse inițial.
Britt van Hulst, în vârstă de 21 de ani, managerul financiar al proiectului, a declarat că mai sunt multe de făcut înainte ca acest proiect să poată fi lansat pe piață, dar că acesta oferă o cale de explorare pentru marii producători de automobile.
Cea mai mare provocare pentru proiectanții care doresc să construiască mașini alimentate cu energie solară este suprafața limitată pe care se pot amplasa panourile. Panourile foarte eficiente, capabile să genereze suficientă energie pentru a alimenta vehiculele pe distanțe lungi, sunt costisitoare de produs. Cele mai eficiente panouri de pe piață ating, în general, o eficiență de aproximativ 45%, în timp ce majoritatea panourilor au o eficiență de aproximativ 15-20%.
Vă recomandăm să mai citiți și:
Taxă de peste 100.000 de dolari pentru locuitorii din Singapore care-și doresc o mașină
Un polițist american a făcut declarații șocante despre o femeie omorâtă de o mașină a Poliției
Cea mai bine vândută mașină din lume în primele luni ale anului
O mașină zburătoare, concepută în Brazilia, a trecut o serie de teste esențiale