Lego trece prin cea mai abruptă scădere de profituri din ultimii 20 de ani
Lego suferă cea mai abruptă scădere a profiturilor din ultimele două decenii. Vânzările grupului danez de jucării stagnează după un avânt fulminant înregistrat în timpul pandemiei, raportează Financial Times, citat de Ziarul Financiar.
Lego a suferit cea mai gravă scădere a profiturilor din ultimele aproape două decenii, în condiţiile în care veniturile au stagnat, după ce un impuls extraordinar de creştere datorat pandemiei Covid-19 s-a încheiat brusc.
Producătorul danez de jucării cu capital privat a declarat miercuri că vânzările din prima parte a anului au crescut cu 1%, ajungând la 27,4 miliarde de coroane daneze (4 miliarde de dolari), dar că profitul operaţional a scăzut cu 19%, ajungând la 6,4 miliarde de coroane daneze, cea mai mare scădere înregistrată din 2004.
Lego pregăteşte construirea a două noi fabrici în Vietnam şi SUA
Directorul general Niels Christiansen a declarat pentru Financial Times că este „foarte mulţumit” de situaţie, deoarece grupul a reuşit să domine o industrie a jucăriilor „foarte dificilă”, consolidându-şi poziţia de cel mai mare producător de jucării din lume în funcţie de vânzări şi profituri.
Deoarece compania este deţinută de familie şi se află într-o poziţie financiară solidă, Christiansen a adăugat: „nu începem sau oprim investiţiile în funcţie de creşterea sau scăderea pieţei. Am continuat să depăşim performanţa pieţei în acelaşi ritm ca în ultimii patru sau cinci ani. Anul acesta, piaţa a fost în scădere”.
Lego a depăşit industria jucăriilor cu o medie de 12% pe an
Lego a depăşit industria jucăriilor cu o medie de 12% pe an în ultimii cinci ani, a adăugat el, în timp ce profitul său operaţional din prima jumătate a acestui an a fost aproape dublu faţă de nivelul din aceeaşi perioadă din 2019.
Lego pregăteşte construirea a două noi fabrici în Vietnam şi SUA, care vor fi deschise în 2024 şi, respectiv, 2025, precum şi extinderea a patru dintre cele cinci fabrici existente. De asemenea, intenţionează să îşi tripleze cheltuielile pentru sustenabilitate, ajungând la 3 miliarde de dolari pe an până în 2025, în timp ce încearcă să elimine materialele plastice derivate din combustibili fosili.
Cifrele companiei rămân cu mult înaintea rivalilor Mattel, listat la bursă în SUA, care s-a bucurat recent de un succes enorm cu filmul Barbie, şi Hasbro. Fiecare dintre aceste companii a înregistrat pierderi operaţionale şi nete în primul trimestru, pe fondul scăderii vânzărilor cu două cifre procentuale, veniturile Mattel scăzând la 1,9 miliarde de dolari, iar cele ale Hasbro la 2,2 miliarde de dolari.