India ar putea reduce taxa de import pentru vehiculele electrice
Cu un impuls de la Tesla, India se gândește la reducerea taxei de import dacă producătorii de vehicule electrice construiesc la nivel local.
India lucrează la o nouă politică privind vehiculele electrice, care ar reduce taxele de import pentru producătorii auto care se angajează să fabrice pe plan local, ca urmare a unei propuneri făcute de Tesla, care ia în considerare intrarea pe piața internă, au declarat persoane din interior, pentru Reuters.
Politica avută în vedere ar putea permite producătorilor de automobile să importe în India vehicule electrice complet construite cu o taxă redusă de până la 15%, față de taxa actuală de 100% care se aplică mașinilor care costă peste 40.000 de dolari și de 70% pentru restul, au declarat două dintre surse, inclusiv un înalt oficial al guvernului indian.
„Există o înțelegere cu Tesla, iar guvernul se arată interesat”
Cel mai bine vândut Model Y de la Tesla, de exemplu, pornește de la 47.740 de dolari în SUA, înainte de creditele fiscale.
„Există o înțelegere cu Tesla, iar guvernul se arată interesat”, a declarat oficialul, care este familiarizat cu această chestiune.
Ministerele comerțului și finanțelor din India, precum și Tesla, nu au răspuns la solicitările de comentarii.
O reducere drastică a costului pentru vehiculele electrice importate
În cazul în care o astfel de politică este adoptată, aceasta ar putea însemna o reducere drastică a costului EV-urilor importate, pe care producătorii auto locali au dorit să o evite. De asemenea, ar putea deschide ușa pentru constructorii auto globali, în afară de Tesla, pentru a profita de cea de-a treia mare piață auto din lume, unde vânzările de vehicule electrice reprezintă mai puțin de 2% din totalul vânzărilor de mașini, dar sunt în creștere rapidă.
Taxele de import mai mici ar putea ajuta Tesla să își vândă întreaga gamă de modele în India, și nu doar noua mașină pe care dorește să o producă la nivel local, a declarat o a treia sursă.
Acțiunile Tata Motors, cel mai mare producător de automobile electrice din India, au scăzut cu aproape 3% în urma raportului Reuters, în timp ce rivalul Mahindra and Mahindra a scăzut cu peste 2%, târând indicele auto de referință la un minim al zilei cu pierderi de 1,1%.
Ar putea perturba piața și ar putea supăra jucătorii locali
New Delhi se va mișca mai greu în analizarea propunerii de politică, deoarece orice reducere a taxelor pentru vehiculele electrice importate ar putea perturba piața și ar putea supăra jucătorii locali precum Tata și Mahindra, care investesc pentru a construi mașini electrice la ei acasă, a declarat oficialul indian.
„Acest lucru va trece printr-o mulțime de deliberări, chiar dacă guvernul este dornic să obțină Tesla. Asta din cauza impactului asupra jucătorilor locali”, a declarat oficialul.
Politica se află încă în stadiile inițiale de deliberare, iar rata finală de impozitare s-ar putea schimba, au declarat două dintre surse.