Prețurile mari influențează turismul, Italia fiind mai afectată decât Franța, Grecia și Spania. Agenția ANSA menționează „o țeapă” de 3,9 miliarde de euro pentru turismul italian.
În luna iunie a acestui an, Italia a înregistrat o creștere a prețurilor strâns legate de turism mai mare decât concurenții săi europeni tradiționali, potrivit sondajelor Demoskopika, pe care agenția ANSA le publică în avans.
În special, creșterea a fost înregistrată în serviciile de transport, cu +9,9% în Italia, față de +6% în Franța, +1,4% în Grecia, în timp ce Spania are o scădere semnificativă -16,1%.
De asemenea, mai mult decât semnificativă este creșterea accelerată a prețurilor la serviciile de cazare și alimentație publică (+7,5%), față de Franța (+5,6%), Grecia (+5,7%) și Spania (+6%).
În fine, domeniul care cuprinde serviciile recreative și culturale, respectiv muzee, parcuri de distracții, evenimente culturale, constituie o excepție, Italia înregistrând o creștere de 3,6% mai mare decât Grecia (+3,3%), dar mai mică decât Franța (+4,8%) și Spania (+4%).