Compania OceanGate Expeditions, operatorul submersibilului Titan, dispărut în drum spre epava Titanicului, a transmis un comunicat de presă prin care anunță „pierderea” pasagerilor de la bordul vasului.
„Credem acum că directorul nostru executiv Stockton Rush, Shahzada Dawood și fiul său Suleman Dawood, Hamish Harding, și Paul-Henri Nargeolet, au fost, din păcate, pierduți”, a transmis operatorul submersibilului dispărut.
„Au fost adevărați exploratori care au împărtășit un spirit al aventurii și o pasiune profundă pentru explorarea și protejarea oceanelor lumii”, mai arată comunicatul, citat de presa americană și britanică.
„Acesta este un moment extrem de trist pentru angajații noștri care sunt epuizați și suferă teribil de pe urma acestei pierderi. Toată familia OceanGate este recunoscătoare bărbaților și femeilor de la multiple organizații din comunitatea internațională care au trimis resurse și s-au dedicat atât de mult misiunii. Apreciem dedicarea lor și zilele și nopțile oferite în sprijinul echipajului nostru și familiilor. Acesta este un moment foarte trist pentru întreaga comunitate de exploratori și pentru fiecare membru de familie al celor pierduți pe mare. Rugăm cu tot respectul ca intimitatea familiilor să fie respectată în acest moment dureros”, continuă comunicatul transmis de OceanGate.
John Mauger, comandant în cadrul Pazei de Coastă din SUA, a transmis că un vehicul operat de la distanță de la nava Horizon Arctic a descoperit resturi de la submersibilul Titan la aproximativ 500 de metri depărtare de epava Titanicului, pe fundul Atlanticului.
Resturile sunt „în concordanță cu o pierdere catastrofală a presiunii”, a spus Mauger, adăugând că transmite condoleanțe familiilor celor aflați la bordul submersibilului Titan.
Guillermo Söhnlein, cofondator al companiei OceanGate, operatorul submersibilului Titan, a declarat că vasul ar fi putut suferi „o implozie instantanee”. „Știu că protocololul pentru pierderea contactului este ca pilotul să trimită submersibilul la suprafață. De la început am crezut că asta este ce-ar fi făcut Stockton. Într-un astfel de caz, submersibilul este foarte dificil de găsit pentru că nava de la suprafață nu ar putea ști că submersibilul ieșea la suprafață și nu ar ști încotro să caute. Cea mai mare temere a mea este că ei plutesc pe undeva la suprafață și sunt pur și simplu foarte greu de găsit”, a spus Söhnlein.
Cofondatorul OceanGate a adăugat că ar fi putut avea loc o catastrofă. „Atunci când operezi la adâncime, presiunea este atât de mare încât, dacă ar exista o eroare [de vreun fel], ar avea loc o implozie instantanee. Dacă asta s-a întâmplat, atunci s-ar fi întâmplat în urmă cu patru zile”, a mai precizat Söhnlein, citat de BBC.
Submersibilul Titan s-a scufundat duminică, 18 iunie, începând cu ora 15:00 (ora României) și era așteptat să ajungă la aproximativ 4.000 de metri adâncime, până la epava Titanicului. Contactul cu submersibilul a fost pierdut o oră și 45 de minute mai târziu.
Pisces III: Povestea cu final fericit ce poate oferi speranță pentru submersibilul OceanGate
Submarinul dispărut în Atlantic. Cronologia evenimentelor și cele mai recente informații