Autoritățile au transmis că un robot operat de la distanță a descoperit „un câmp cu resturi” ce ar putea fi de la Titan, submersibilul dispărut în drum spre epava Titanicului.
Robotul este doar unul dintre mai multe vehicule operate de la distanță, cunoscute drept ROV (remotely operated vehicles), ce scanează fundul mării în căutare de indicii.
Vehiculele operate de la distanță sunt echipate cu camere și pot ajunge la adâncimi mai mari decât alte nave, fiind folosite în explorarea subacvatică de zeci de ani, transmite Associated Press.
Paza de Coastă americană nu a oferit detalii suplimentare și nu a clarificat dacă oficialii cred sau nu că resturile provin de la Titan, submersibilul dispărut cu cinci pasageri la bord.
Epava Titanicului este situată la 3,8 kilometri adâncime în apele Atlanticului de Nord.
Un expert în astfel de misiuni a spus că oficialii Pazei de Coastă a SUA nu ar „folosi fraze precum câmp cu resturi decât dacă nu ar exista vreo șansă de recuperare a pasagerilor în viață”.
David Mearns, prieten cu doi dintre cei cinci pasageri aflați la bordul submersibilului dispărut, miliardarul britanic Hamish Harding și pilotul francez Paul-Henri Nargeolet, a spus pentru jurnaliști că „un câmp cu resturi sugerează că a existat o dezintegrare a submersibilului și la acea adâncime, pentru că știm că au pierdut contactul la 3.300 de metri… asta chiar indică cel mai pesimist scenariu, adică un eșec catastrofal, o implozie”.
Guillermo Söhnlein, cofondator al companiei OceanGate, operatorul submersibilului Titan, a declarat că vasul ar fi putut suferi „o implozie instantanee”. „Știu că protocololul pentru pierderea contactului este ca pilotul să trimită submersibilul la suprafață. De la început am crezut că asta este ce-ar fi făcut Stockton. Într-un astfel de caz, submersibilul este foarte dificil de găsit pentru că nava de la suprafață nu ar putea ști că submersibilul ieșea la suprafață și nu ar ști încotro să caute. Cea mai mare temere a mea este că ei plutesc pe undeva la suprafață și sunt pur și simplu foarte greu de găsit”, a spus Söhnlein.
Cofondatorul OceanGate a adăugat că ar fi putut avea loc o catastrofă. „Atunci când operezi la adâncime, presiunea este atât de mare încât, dacă ar exista o eroare [de vreun fel], ar avea loc o implozie instantanee. Dacă asta s-a întâmplat, atunci s-ar fi întâmplat în urmă cu patru zile”, a mai precizat Söhnlein, citat de BBC.
Citește AICI cronologia evenimentelor! Când a dispărut submersibilul și când au aflat autoritățile?
Pisces III: Povestea cu final fericit ce poate oferi speranță pentru submersibilul OceanGate
Colierul de pe Titanic. Ce au descoperit exploratorii în adâncuri?
De ce cred conspiraționiștii că Titanicul nu s-a scufundat niciodată?