Avioanele canadiene au detectat zgomote subacvatice în zona de căutare a submersibilului Titan dispărut, a declarat Paza de Coastă a SUA în dimineața zilei de 21 iunie, în contextul în care presa americană a relatat că au fost detectate „bătăi regulate”.
Descoperirea a determinat echipele să își mute operațiunile de căutare „în încercarea de a explora originea zgomotelor”, a transmis Paza de Coastă. Căutările efectuate cu vehicule operate de la distanță (ROV) nu au avut niciun rezultat, dar vor continua, potrivit The Guardian.
Paza de Coastă nu a precizat natura sau amploarea sunetelor și nici modul în care acestea au fost detectate.
Autoritățile se străduiesc să găsească submersibilul Titan, care a dispărut duminică, 18 iunie, în timpul unei scufundări la epava Titanicului. La momentul redactării acestui articol, oficialii au estimat că cele cinci persoane aflate la bord mai aveau aproximativ 40 de ore de aer respirabil.
Anunțul Gărzii de Coastă a fost făcut după ce presa americană care citează note interne ale Guvernului a relatat că echipajele care căutau submersibilul au detectat zgomote la intervale de 30 de minute, dar și după ce o organizație de exploratori a declarat că „am înțeles că au fost detectate semne probabile de viață”.
Sunetele au putut fi auzite după încă patru ore, a relatat CNN, care a precizat că, o actualizare trimisă în data de 20 iunie a sugerat că au fost auzite mai multe sunete, deși acestea nu au fost descrise ca „bătăi”.
Printre cei aflați la bordul Titan pentru expediția turistică ar fi Hamish Harding, în vârstă de 58 de ani, omul de afaceri de origine pakistaneză Shahzada Dawood, în vârstă de 48 de ani, împreună cu fiul său Suleman, în vârstă de 19 ani, ambii cetățeni britanici, exploratorul francez Paul-Henri Nargeolet, în vârstă de 77 de ani și Stockton Rush, fondator și director executiv al OceanGate Expeditions. Autoritățile nu au confirmat identitatea niciunui pasager.
Marți după-amiază, căpitanul Jamie Frederick de la Paza de Coastă americană a declarat că o căutare masivă pe mare și în aer, care a acoperit 20.000 de kilometri pătrați de ocean îndepărtat, „nu a dat niciun rezultat”.
Echipamente și ambarcațiuni noi, de la vehicule de recuperare subacvatică la camere hiperbarice, au fost trimise pentru a intensifica eforturile de salvare, pe măsură ce nivelul estimat de oxigen din submersibil scade.
Marina americană a trimis un sistem de salvare în largul oceanului, numit Fadoss, care urma să ajungă în Newfoundland, a declarat un purtător de cuvânt american pentru CBC News din Canada.
În seara zilei de 20 iunie, trei avioane C-17 ale Forțelor Aeriene americane au aterizat în Newfoundland, având la bord echipamente care se îndreptau spre zona de căutare, la 685 de kilometri spre sud-est.
Sistemul Fadoss este conceput pentru a oferi „o capacitate de ridicare fiabilă în largul oceanului de până la 27.200 de kilograme pentru recuperarea obiectelor mari, voluminoase și grele scufundate, cum ar fi avioane sau nave mici”.
Submersibilul Titan dispărut cântărește 10.432 de kilograme.
Oricine putea controla submarinul dispărut în drum spre epava Titanicului
Călătoria cu submarinul la epava Titanicului, cea mai exclusivistă excursie de pe planetă
Un operator amator de radio a auzit semnalul SOS de pe Titanic, însă nimeni nu l-a crezut
Submarinul cu turiști dispărut în apropiere de epava Titanicului. Ce știm până acum?