81% dintre angajați sunt de acord că un „Mulțumesc” din partea managerului lor poate avea un impact pozitiv asupra întregii zile de muncă, arată un studiu recent, realizat pe 4.000 de adulți din Europa.
Potrivit realizatorilor studiului, construirea unei culturi organizaționale bazate pe recunoștință are beneficii atât pentru cei care exprimă, cât și pentru cei care primesc mulțumiri: trei cincimi dintre respondenți spun că un „Mulțumesc!” i-a făcut să se simtă mai apreciați, iar aproape jumătate dintre participanți se simt motivați să muncească mai mult dacă primesc aprecieri la birou.
Rezultatele studiului realizat de Julius Meinl mai arată că peste jumătate dintre respondenți au declarat că managerii se așteaptă constant la performanțe ridicate, în timp ce 40% au identificat „presiunea timpului” ca fiind unul dintre principalele motive pentru care un „Mulțumesc!” lipsește adesea la locul de muncă.
De asemenea, două din trei persoane sunt de acord că nu se spune suficient de des „Mulțumesc!” la locul de muncă.
„Cercetarea noastră evidențiază modul în care gesturile aparent mici, cum ar fi să inviți pe cineva la o cafea, pot avea un impact real. Acestea arată importanța timpului pe care îl acordăm pentru a ne arăta aprecierea față de cei dragi, dar și față de colegii de serviciu. La urma urmei, petrecem atât de mult timp cu ei, iar construirea unor relații puternice la locul de muncă este fundamentul unei echipe închegate și poate avea beneficii pentru toți cei implicați”, a declarat Christina Meinl, parte din a cincea generație a familiei Meinl.
Într-o săptămână obișnuită, putem petrece mai mult timp interacționând cu colegii de birou decât cu familia sau prietenii. Compania își propune să ofere mai multe ocazii de a spune „Mulțumesc!”.
Campania „Say Thank You” a inspirat cu succes peste 250.000 de mulțumiri în peste 20 de țări din întreaga lume și va fi lansată în România, pentru al doilea an consecutiv, începând cu 1 iunie 2023.