Mark Pankey a cumpărat la o licitație un camion de catering pentru aeronave Southwest Airlines, scos din uz, cu 3.300 de dolari. Pankey, pilot al Southwest Airlines, a petrecut șapte luni pentru a transforma vehiculul într-o „casă”. Camionul este dotat cu un elevator care poate fi ridicat până la cinci metri.
Cei mai mulți piloți au case obișnuite, însă Mark Pankey – un pilot de la Southwest Airlines – locuiește într-un fost camion de catering pentru avioane.
Pankey este un fost pilot al US Air Force care a crescut în Louisiana. După 20 de ani în cadrul Forțelor Aeriene, s-a pensionat în 2016 și s-a angajat la Southwest Airlines ca pilot comercial, unde a lucrat în ultimii șapte ani.
„Când m-am angajat la compania aeriană, am cumpărat un mic lot de teren într-un oraș numit Crested Butte din Colorado”, a povestit Pankey pentru Insider: „Ideea era să construiesc o casă în stil hangar, să cumpăr un avion și să zbor la serviciu”.
Între timp, locuia într-un complex de apartamente și făcea naveta la aeroporturile din Denver și Los Angeles ori de câte ori era programat pentru un zbor.
„Stăteam la hoteluri înainte de a mă duce la muncă. Trebuia să plătesc din buzunar și cheltuiam cam 800 de dolari pe lună. Așa că m-am gândit, ce-ar fi dacă aș cumpăra o dubă și aș renova-o?”, spune el.
A cumpărat o dubă și a ținut-o în parcările aeroporturilor, sfârșind prin a dormi în ea pentru a economisi banii de hotel. Când a venit pandemia, totul s-a schimbat. Pe măsură ce întreaga industrie aviatică s-a oprit, Pankey a simțit că a venit timpul să-și regândească stilul de viață și obiectivele.
În acea perioadă, piloților li se spunea să își ia concediu cu plată parțială, așa că Pankey a decis să își pună în așteptare planul de a-și construi o casă și și-a cumpărat un camion de catering pentru aeronave Southwest Airlines scos din uz, cu 3.300 de dolari. Vehiculul era deja dotat cu un elevator folosit pentru marfa ce trebuia încărcată în avione, a spus Pankey.
În rest, camionul a venit aproape gol, cu câteva rafturi pe care Pankey a trebuit să le elibereze. „Am început proiectul de la zero”, a spus el.
Unul dintre primele lucruri pe care Pankey le-a făcut a fost să reconstruiască acoperișul, pentru că voia un acoperiș înclinat.
Pankey a declarat că i-a luat aproximativ o săptămână pentru a acoperi complet interiorul camionului cu spumă izolantă. Izolația nu doar că menținea căldura, ci era bună și pentru izolarea fonică: „Era atât de liniște înăuntru! Chiar dacă foloseam o unealtă electrică în interior, nu se auzea nimic din exterior”.
Pankey a lucrat la micuța sa casă în timp ce aceasta era parcată în fața complexului de apartamente din Colorado. A construit totul pe cont propriu – inclusiv podelele, pereții și dulapurile. A avut și vecini reticenți, însă cei mai mulți dintre ei au fost la fel de entuziasmați de proiect ca și el.
Camionul original era alb, dar Pankey l-a vopsit în gri pentru a semăna cu avioanele de vânătoare pe care obișnuia să le piloteze pe vremea când era în Forțele Aeriene.
Pankey a început să își renoveze camionul în aprilie 2020 și a finalizat proiectul șapte luni mai târziu, în noiembrie. El a numit vehiculul „SnakPak”.
A cheltuit între 30.000 și 35.000 de dolari pentru construcție, inclusiv costul de achiziționare a camionului. Elevatorul de pe camion este încă funcțional și poate fi ridicat până la o înălțime maximă de 5 metri, deși Pankey îl ridică foarte rar atât de sus.
„Terasa exterioară” a fost acoperită cu gazon artificial pentru a semăna cu o mini curte.
Energia electrică de care beneficiază vine de la panourile solare pe care le-a instalat pe acoperiș. Camionul are, de asemenea, un rezervor de apă pe care îl poate umple fie cu apă de ploaie, fie în stațiile de camioane.
Privind în urmă, Pankey spune că adaptarea nu a fost atât de dificilă deoarece are experiența anterioară în duba în care dormise.