Home » D:News » Câți dintre români au renunțat la băuturile răcoritoare?

Câți dintre români au renunțat la băuturile răcoritoare?

Câți dintre români au renunțat la băuturile răcoritoare?
Sursa foto: Pixabay
Publicat: 05.04.2023

84% dintre români și-au schimbat comportamentul privind cumpărarea băuturilor răcoritoare în ultima perioadă. Accesibilitatea prețului este cel mai des menționat criteriu care influențează decizia de cumpărare a băuturilor răcoritoare (50%).

Conform datelor unui studiu Reveal Marketing Research, care a evaluat comportamentul de consum al românilor în ceea ce privește băuturile răcoritoare și modul în care acesta a fost influențat de creșterile prețurilor din ultima perioadă, 86% dintre români declară că au resimțit creșterea prețurilor pentru băuturile răcoritoare.

65% susțin că au auzit de introducerea taxei pe zahar pentru băuturile non-alcoolice care conțin adaos de zahăr, alți îndulcitori sau arome, în timp ce 35% menționează că nu au informații în acest sens.

Persoanele de peste 55 ani sunt cele mai predispuse să își modifice comportamentul de consum

84% dintre consumatori declară că și-au schimbat comportamentul de cumpărare a băturilor răcoritoare în ultima perioadă, în timp ce doar 16% continuă să consume aceleași mărci și cantități de băuturi răcoritoare cu care s-au obișnuit, fără să schimbe nimic.

Cei mai mai hotărâți în a-și menține actualul stil de viață sunt persoanele între 45-55 ani (20%), în timp ce persoanele mature de peste 55 ani sunt cele mai predispuse să își modifice comportamentul de consum (10%).

Referitor la modul în care s-a schimbat comportamentul de consum al băuturilor răcoritoare, cei mai mulți cumpără aceleași mărci cu care s-au obișnuit, însă mai rar (18%), în timp ce 12% cumpără mărcile preferate cu aceeași frecvență, dar caută activ prețurile cele mai mici din magazinele pe care le frecventează.

Alte alternative la care apelează românii pentru a face față creșterilor prețurilor, dar care să le permită să cumpere aceleași băuturi răcoritoare cu care s-au obișnuit sunt căutarea ofertelor de preț pentru cantități mai mari sau cumpărarea unor cantități mai mici, ambele comportamente înregistrând scoruri similare de 11%, în timp ce 9% aleg să cumpere mărcile preferate când sunt la promoție și să își facă stocuri acasă.

10% dintre români nu mai cumpără băuturi răcoritoare

Pe de altă parte, 13% dintre români au renunțat la băuturile răcoritoare cu care erau obișnuiți alegând mărcile cu cele mai bune oferte la raft sau cele mai accesibile la preț, iar 10 % declară că nu mai cumpără băuturi răcoritoare, în special persoanele mature peste 55 ani (14%).

În contextul actual, marcat de instabilitate economică, cei mai mulți dintre români sunt mai degrabă interesați de prețuri accesibile (50%), într-o măsură semnificativ mai mare rezidenții din mediul rural prin comparație cu cei din mediul urban (58% vs. 46%).

Alte criterii foarte importante care stau la baza deciziei de cumpărare a băuturilor răcoritoare sunt reprezentate de calitatea percepută a produsului (33%), experiența anterioară cu marca (33%) sau obișnuința cu gustul unei anumite mărci (31%).

Cei mai mulți dintre români obișnuiesc să consume băuturi carbogazoase de tip cola, varianta originală – 44%, sucuri naturale sau nectaruri de fructe – 41%, băuturi carbogazoase cu arome fructate – 38% sau băuturi necarbonatate cu suc de fructe – 37%. Atât băuturile necarbonatate de tip ice tea, cât și apa tonică înregistrează scoruri similare de 33%, apa tonică fiind preferată în măsură semnificativ mai mare de persoanele între 45-55 ani (39%).

Tinerii, categoria care consumă cel mai mult băuturi carbogazoase

Ca tendință generală, se observă că, odată cu înaintarea în vârstă, scade frecvența consumului de băuturi răcoritoare, în special a celor carbogazoase. Spre exemplu, Generația Z (18-24 ani) manifestă un interes semnificativ mai mare pentru toate băuturile carbogazoase pe bază de cola: varianta originală (51% vs. 44 % total eșantion), varianta 0 zahăr (36% vs. 28% total eșantion) sau variante cu diferite arome – lămâie, vanilie (33% vs. 23% total eșantion).

Cei mai mulți dintre consumatori obișnuiesc să cumpere cel mai des ambalaje mai mari de 2l (39%) sau 2,5l (22%), cantități potrivite pentru a fi consumate acasă sau împărțite cu ceilalți.

De asemenea, sticlele de 0,5l sunt preferate de o treime dintre consumatori (32%), ambalajul practic făcându-le potrivite, în special, pentru consumul pe drum. În plus, putem observa un interes mai ridicat de a cumpăra cantități mai mici de 0.5l în rândul tinerilor între 18-34 ani (39%) și a rezidenților din mediul urban (35% mediu urban vs. 24% mediu rural).

Redactia Descopera.ro
Redactia Descopera.ro
Descopera.ro este un portal de stiinta, tehnologie, natura si calatorii care isi propune sa fie cel mai mare site de popularizare a stiintelor si de cultura generala din Romania. Sub sloganul E LUMEA TA!, DESCOPERA.RO aduce zilnic ultimele stiri din cele mai fascinante domenii stiintifice, investigh... citește mai mult
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Un studiu arată că muștele sunt mai vulnerabile decât albinele la schimbările climatice
Un studiu arată că muștele sunt mai vulnerabile decât albinele la schimbările climatice
Un nou studiu dezvăluie cum au jucat cometele un rol „major” în apariția vieții pe Pământ
Un nou studiu dezvăluie cum au jucat cometele un rol „major” în apariția vieții pe Pământ
Imagini incredibile arată cum beau apă șerpii însetați
Imagini incredibile arată cum beau apă șerpii însetați
A fost descoperită o structură complexă care ar fi putut să fie creată doar de neanderthalieni
A fost descoperită o structură complexă care ar fi putut să fie creată doar de neanderthalieni
„Coșmar ecologic” în Regatul Unit! 1 milion de țigări electronice, aruncate la gunoi în fiecare zi
„Coșmar ecologic” în Regatul Unit! 1 milion de țigări electronice, aruncate la gunoi în fiecare zi
„A fi regină este supraestimat”. Regina Iordaniei: „Suntem mai puternici atunci când ascultăm”
„A fi regină este supraestimat”. Regina Iordaniei: „Suntem mai puternici atunci când ascultăm”
De la nopți obositoare, la coșmaruri: cum ne dă peste cap consumul de alcool
De la nopți obositoare, la coșmaruri: cum ne dă peste cap consumul de alcool
De ce sunt basmele benefice pentru sănătatea copiilor?
De ce sunt basmele benefice pentru sănătatea copiilor?
Atomii se pot atinge între ei?
Atomii se pot atinge între ei?
Au fost găsite noi dovezi pentru rezervoare de apă și magmă pe Marte
Au fost găsite noi dovezi pentru rezervoare de apă și magmă pe Marte
Amendă de 5 milioane de euro pentru Netflix! De ce este acuzată platforma?
Amendă de 5 milioane de euro pentru Netflix! De ce este acuzată platforma?
Unul dintre medicii care au salvat vieţi la Revoluţie: „Gărzile patriotice căutau terorişti printre răniţi. Aaa, are unghiile tăiate. Păi cine poate să aibă unghiile tăiate? Un terorist”
Unul dintre medicii care au salvat vieţi la Revoluţie: „Gărzile patriotice căutau terorişti printre răniţi. Aaa, ...
Un caz de crimă din Spania a fost rezolvat cu mașina Google Street View
Un caz de crimă din Spania a fost rezolvat cu mașina Google Street View
Microsoft a cumpărat de două ori mai multe cipuri Nvidia decât rivalii săi
Microsoft a cumpărat de două ori mai multe cipuri Nvidia decât rivalii săi
Arheologii din Cipru au scos la lumină depozite impresionante de amfore
Arheologii din Cipru au scos la lumină depozite impresionante de amfore
Piața auto din România, din nou în creștere! Vânzările de autovehicule și motociclete au accelerat
Piața auto din România, din nou în creștere! Vânzările de autovehicule și motociclete au accelerat
Noi observații arată că planetele se formează printr-un efect de domino
Noi observații arată că planetele se formează printr-un efect de domino
Solstițiul de iarnă 2024. Tradiții vechi și noi pentru cea mai lungă noapte din an
Solstițiul de iarnă 2024. Tradiții vechi și noi pentru cea mai lungă noapte din an