Home » D:News » Câți dintre români au renunțat la băuturile răcoritoare?

Câți dintre români au renunțat la băuturile răcoritoare?

Câți dintre români au renunțat la băuturile răcoritoare?
Sursa foto: Pixabay
Publicat: 05.04.2023

84% dintre români și-au schimbat comportamentul privind cumpărarea băuturilor răcoritoare în ultima perioadă. Accesibilitatea prețului este cel mai des menționat criteriu care influențează decizia de cumpărare a băuturilor răcoritoare (50%).

Conform datelor unui studiu Reveal Marketing Research, care a evaluat comportamentul de consum al românilor în ceea ce privește băuturile răcoritoare și modul în care acesta a fost influențat de creșterile prețurilor din ultima perioadă, 86% dintre români declară că au resimțit creșterea prețurilor pentru băuturile răcoritoare.

65% susțin că au auzit de introducerea taxei pe zahar pentru băuturile non-alcoolice care conțin adaos de zahăr, alți îndulcitori sau arome, în timp ce 35% menționează că nu au informații în acest sens.

Persoanele de peste 55 ani sunt cele mai predispuse să își modifice comportamentul de consum

84% dintre consumatori declară că și-au schimbat comportamentul de cumpărare a băturilor răcoritoare în ultima perioadă, în timp ce doar 16% continuă să consume aceleași mărci și cantități de băuturi răcoritoare cu care s-au obișnuit, fără să schimbe nimic.

Cei mai mai hotărâți în a-și menține actualul stil de viață sunt persoanele între 45-55 ani (20%), în timp ce persoanele mature de peste 55 ani sunt cele mai predispuse să își modifice comportamentul de consum (10%).

Referitor la modul în care s-a schimbat comportamentul de consum al băuturilor răcoritoare, cei mai mulți cumpără aceleași mărci cu care s-au obișnuit, însă mai rar (18%), în timp ce 12% cumpără mărcile preferate cu aceeași frecvență, dar caută activ prețurile cele mai mici din magazinele pe care le frecventează.

Alte alternative la care apelează românii pentru a face față creșterilor prețurilor, dar care să le permită să cumpere aceleași băuturi răcoritoare cu care s-au obișnuit sunt căutarea ofertelor de preț pentru cantități mai mari sau cumpărarea unor cantități mai mici, ambele comportamente înregistrând scoruri similare de 11%, în timp ce 9% aleg să cumpere mărcile preferate când sunt la promoție și să își facă stocuri acasă.

10% dintre români nu mai cumpără băuturi răcoritoare

Pe de altă parte, 13% dintre români au renunțat la băuturile răcoritoare cu care erau obișnuiți alegând mărcile cu cele mai bune oferte la raft sau cele mai accesibile la preț, iar 10 % declară că nu mai cumpără băuturi răcoritoare, în special persoanele mature peste 55 ani (14%).

În contextul actual, marcat de instabilitate economică, cei mai mulți dintre români sunt mai degrabă interesați de prețuri accesibile (50%), într-o măsură semnificativ mai mare rezidenții din mediul rural prin comparație cu cei din mediul urban (58% vs. 46%).

Alte criterii foarte importante care stau la baza deciziei de cumpărare a băuturilor răcoritoare sunt reprezentate de calitatea percepută a produsului (33%), experiența anterioară cu marca (33%) sau obișnuința cu gustul unei anumite mărci (31%).

Cei mai mulți dintre români obișnuiesc să consume băuturi carbogazoase de tip cola, varianta originală – 44%, sucuri naturale sau nectaruri de fructe – 41%, băuturi carbogazoase cu arome fructate – 38% sau băuturi necarbonatate cu suc de fructe – 37%. Atât băuturile necarbonatate de tip ice tea, cât și apa tonică înregistrează scoruri similare de 33%, apa tonică fiind preferată în măsură semnificativ mai mare de persoanele între 45-55 ani (39%).

Tinerii, categoria care consumă cel mai mult băuturi carbogazoase

Ca tendință generală, se observă că, odată cu înaintarea în vârstă, scade frecvența consumului de băuturi răcoritoare, în special a celor carbogazoase. Spre exemplu, Generația Z (18-24 ani) manifestă un interes semnificativ mai mare pentru toate băuturile carbogazoase pe bază de cola: varianta originală (51% vs. 44 % total eșantion), varianta 0 zahăr (36% vs. 28% total eșantion) sau variante cu diferite arome – lămâie, vanilie (33% vs. 23% total eșantion).

Cei mai mulți dintre consumatori obișnuiesc să cumpere cel mai des ambalaje mai mari de 2l (39%) sau 2,5l (22%), cantități potrivite pentru a fi consumate acasă sau împărțite cu ceilalți.

De asemenea, sticlele de 0,5l sunt preferate de o treime dintre consumatori (32%), ambalajul practic făcându-le potrivite, în special, pentru consumul pe drum. În plus, putem observa un interes mai ridicat de a cumpăra cantități mai mici de 0.5l în rândul tinerilor între 18-34 ani (39%) și a rezidenților din mediul urban (35% mediu urban vs. 24% mediu rural).

Redactia Descopera.ro
Redactia Descopera.ro
Descopera.ro este un portal de stiinta, tehnologie, natura si calatorii care isi propune sa fie cel mai mare site de popularizare a stiintelor si de cultura generala din Romania. Sub sloganul E LUMEA TA!, DESCOPERA.RO aduce zilnic ultimele stiri din cele mai fascinante domenii stiintifice, investigh... citește mai mult
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Iată cum lumina naturală poate să ajute diabeticii!
Iată cum lumina naturală poate să ajute diabeticii!
Soldații care apărau Zidul lui Hadrian erau infectați cu viermi intestinali, arată un studiu
Soldații care apărau Zidul lui Hadrian erau infectați cu viermi intestinali, arată un studiu
Femeile își dau seama mai repede atunci când cineva este bolnav, arată un studiu
Femeile își dau seama mai repede atunci când cineva este bolnav, arată un studiu
Demența la câini este mai comună decât credeai. La ce semne să fii atent?
Demența la câini este mai comună decât credeai. La ce semne să fii atent?
De ce victimele din Pompeii erau îmbrăcate cu haine groase de lână dacă Vezuviul a erupt în luna august?
De ce victimele din Pompeii erau îmbrăcate cu haine groase de lână dacă Vezuviul a erupt în luna august?
15 lucruri mai puțin știute despre Chris Rea
15 lucruri mai puțin știute despre Chris Rea
Brânza, asociată cu un risc mai scăzut de demență într-un studiu desfășurat pe 25 de ani
Brânza, asociată cu un risc mai scăzut de demență într-un studiu desfășurat pe 25 de ani
Psihologia indiferenței în relațiile apropiate. De ce indiferența celor dragi rănește profund și ce efecte are asupra sănătății emoționale?
Psihologia indiferenței în relațiile apropiate. De ce indiferența celor dragi rănește profund și ce efecte are asupra ...
Singurătatea și libertatea: cum se naște echilibrul dintre frica de abandon și independență
Singurătatea și libertatea: cum se naște echilibrul dintre frica de abandon și independență
Test de cultură generală. De ce se spune că potcoavele aduc noroc?
Test de cultură generală. De ce se spune că potcoavele aduc noroc?
Telescopul SPHEREx a finalizat prima hartă cosmică a întregului cer
Telescopul SPHEREx a finalizat prima hartă cosmică a întregului cer
Cât de compatibil este adevărul cu democrația?
Cât de compatibil este adevărul cu democrația?
Creștere accentuată a cazurilor de gripă. Ce recomandă Ministerul Sănătății?
Creștere accentuată a cazurilor de gripă. Ce recomandă Ministerul Sănătății?
Unul dintre cele mai controversate personaje ale istoriei contemporane. Adorat cu îndârjire şi astăzi în ţara natală, este vinovat pentru moartea a 70 de milioane de oameni
Unul dintre cele mai controversate personaje ale istoriei contemporane. Adorat cu îndârjire şi astăzi în ţara natală, ...
Cum au fraudat doi români statul britanic cu sute de mii de lire sterline?
Cum au fraudat doi români statul britanic cu sute de mii de lire sterline?
Câți bani cash mai folosesc europenii?
Câți bani cash mai folosesc europenii?
Statele Unite interzic dronele fabricate în afara țării, în special cele din China
Statele Unite interzic dronele fabricate în afara țării, în special cele din China
Chiar și câinii pot face Alzheimer. Care sunt semnele de demență canină?
Chiar și câinii pot face Alzheimer. Care sunt semnele de demență canină?