Câți dintre francezi sunt de acord cu interzicerea trotinetelor electrice pe străzile Parisului?
Majoritatea covârșitoare a parizienilor a votat interzicerea trotinetelor electrice pe străzile capitalei Franței, într-un referendum care nu este obligatoriu, dar pe care autoritățile orașului au declarat că îl vor pune în aplicare, potrivit Reuters.
Pentru interzicerea trotinetelor electrice pe străzile Parisului au votat, duminică, între 85,77% și 91,77% în cele 20 de cartiere din capitala Franței care au publicat rezultate, potrivit site-ului orașului.
Acest referendum a fost catalogat drept o „consultare publică” rară și a provocat cozi la urne în Paris.
459 de accidente cu scutere electrice și vehicule similare
„Am preferat să votez împotrivă, pentru că la Paris este o mizerie. Modul în care este organizat, pericolul pe care îl creează la Paris, poluarea vizuală, nu este bine”.”, a declarat pentru Reuters lucrătorul feroviar Ibrahim Beutchoutak, în vârstă de 47 de ani.
Orașele din întreaga lume înăspresc reglementările privind scuterele electrice, limitând numărul de operatori, precum și viteza și unde pot parca.
În 2021, 24 de persoane au murit în accidente legate de scutere în Franța, inclusiv una la Paris. Anul trecut, Parisul a înregistrat 459 de accidente cu scutere electrice și vehicule similare, dintre care trei mortale.
„În munca mea, vedem o mulțime de accidente rutiere cauzate de scutere, așa că vedem cu adevărat efectele negative”, a declarat pentru Reuters medicul general Audrey Cordier, în vârstă de 38 de ani, după ce a votat împotriva scuterelor.
Unii alegători ar fi preferat să aibă reglementări mai stricte
Trotinetele electrice accesate prin intermediul aplicațiilor pentru smartphone funcționează în Paris din 2018, dar în urma plângerilor cu privire la desfășurarea lor anarhică, Parisul a redus în 2020 numărul operatorilor la trei. Le-a dat un contract pe trei ani, a impus ca viteza scuterelor să fie limitată la 20 km/oră și a impus zone de parcare pentru scutere. Actualele contracte se vor derula până în septembrie.
Operatorii au oferit reglementări suplimentare, inclusiv verificarea utilizatorilor peste 18 ani, fixarea plăcuțelor de înmatriculare pentru ca poliția să poată identifica infracțiunile rutiere și limitarea la un pasager.
Duminică, operatori precum Tier și Lime au trimis coduri de voucher gratuite utilizatorilor pentru a-i încuraja să voteze împotriva interdicției.
Unii alegători au spus că ar fi preferat să aibă reglementări mai stricte decât o interdicție totală.