Toate automobilele vândute începând cu 2035 trebuie să aibă emisii zero, potrivit deciziei majorității statelor membre ale Uniunii Europene (UE).
Italia, Bulgaria și România au votat „împotrivă”, iar Polonia s-a abținut. Pentru că Germania a cerut o derogare pentru vehiculele cu combustibil electronic, acordul a fost amânat timp de câteva săptămâni.
Având în vedere că utilizează emisiile de dioxid de carbon (CO2) captate pentru a putea compensa emisiile de CO2 eliberate atunci când combustibilul este utilizat într-un motor, combustibilii electronici sunt considerați neutri din punctul de vedere al emisiilor de carbon.
Se anticipa că noua lege va face imposibilă vânzarea de vehicule cu motoare cu ardere internă în UE începând cu 2035.
Deși combustibilii electronici nu sunt încă produși în masă, de scutirea pe care Germania a reușit să o obțină vor beneficia acum persoanele care conduc vehicule tradiționale.
Mai târziu în acest an, UE va specifica modul în care pot continua vânzările de automobile care utilizează doar combustibil electronic.
Potrivit Comisiei Europene, autoturismele și camionetele contribuie cu aproximativ 12% și, respectiv 2,5% din totalul emisiilor de CO2 din UE. CO2 este principalul gaz cu efect de seră.
Organizația Națiunilor Unite (ONU) a emis un avertisment la începutul lunii martie, potrivit căruia obiectivul de limitare a creșterii temperaturilor globale la 1,5 grade Celsius va fi probabil ratat.
Până în 2035, niciun autovehicul nou vândut în UE nu trebuie să emită CO2. Până în 2030, emisiile de CO2 trebuie să fie cu 55% mai mici decât în 2021, potrivit Interesting Engineering.
Rezistența tardivă a Germaniei a venit după ce legislatorii și statele membre ale UE au aprobat deja eliminarea treptată din 2035, ceea ce a înfuriat mai mulți oficiali europeni.
Printre cei care promovează carburanții electronici se numără Porsche și Ferrari, care văd în aceștia o modalitate de a evita ca vehiculele lor să fie îngreunate de baterii mari.
Printre alții, Ford, Mercedes-Benz și Volkswagen vor implementa vehicule electrice pentru a reduce emisiile de carbon.
Industria automobilelor depune eforturi semnificative pentru a se pregăti pentru punerea în aplicare a politicilor de emisii zero, care au ca scop reducerea emisiilor de carbon și combaterea schimbărilor climatice. Aceste politici implică, de obicei, eliminarea treptată a vehiculelor pe benzină în favoarea în favoarea vehiculelor electrice sau a celor cu pile de combustie pe bază de hidrogen.
Una dintre strategiile-cheie pe care le folosesc producătorii de automobile este investiția masivă în dezvoltarea vehiculelor electrice (EVs). Multe companii auto importante produc deja mașini electrice, iar numărul de modele Ev disponibile pe piață crește rapid.
În plus, constructorii de automobile colaborează cu furnizorii ca să dezvolte baterii și infrastructuri de încărcare mai eficiente, care vor fi esențiale pentru adoptarea pe scară largă a EV-urilor.
Pe lângă dezvoltarea vehiculelor electrice și îmbunătățirea eficienței energetice, producătorii de automobile explorează și surse alternative de combustibil, cum ar fi pilele de combustie cu hidrogen. Vehiculele cu pile de combustie pe bază de hidrogen produc zero emisii și oferă o autonomie mai mare decât vehiculele electrice, ceea ce le face o opțiune atractivă pentru unii consumatori.
Deși există încă provocări care trebuie depășite, cum ar fi costul ridicat al vehiculelor electrice și nevoia de mai multe infrastructuri de încărcare, industria progresează spre un viitor mai durabil.
Zgomotul produs de trafic crește hipertensiunea arterială
Autoturismele și camionetele noi înregistrate în Europa vor avea emisii zero din 2035
Deșeurile de hârtie pot fi transformate în baterii pentru telefoane mobile și vehicule electrice
Motorul cu combustie internă este pe moarte. În cât timp va dispărea definitiv?